My Son - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu My Son - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

My Son

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

20 Mei 2024 | Vietnam, Da Nang

Vandaag op tijd op nog even ontbijten wat dingetjes scoren, starbucks drinken terug naar het hotel uitchecken. Bij het inchecken werd duidelijk gezegd vlekken op het linnen zoals make up wat er niet afgaat komt op jullie rekening. Ik als een idioot iedere avond mijn ogen schrobben want ja daar hebben we geen zin in. Nu moeten jullie weten dat mijn ogen nooit afgeven alles waterproef, maar je weet maar nooit. Dus iedere avond met rode ogen slapen van het schrobben en vooral niet op mijn zij gaan liggen.....hahaha dat houdt ik 5 min vol. Gelukkig kregen we goedkeuring om te vertrekken.. pfffff!

Meteen maar richting de airport, we waren vroeg dan konden we nog lunchen voor we aan boord gingen. Want volgens mij..... had ik geen eten besteld..denk ik... dat dacht ik bij de vorige vlucht ook dus hadden we gegeten. Aan boord "you orderd food.... "I don't think so...." Yes you did... oeps hahaha dat werd proppen! Op de airport weer een heerlijke Banh Mi gegeten. Tijd om in te stappen. Deze mensen hebben echt nog nooit gehoord van my space your space. Op C stoel zat een Amerikaanse passagier die netjes op stond. Rod moest langs mij omdat hij graag bij het raam zit ondertussen probeerde een dame van ongeveer 1mtr tussen Rod z'n benen door te lopen om naar haar stoel ergens achterin te gaan. Als een volleerde in de weg staan, heeft hij haar tussen 2 rijen geparkeerd. Ik keek haar aan..." just wait A minute".... nooit van gehoord... ze dacht ik hoor daar dus dat is mijn opdracht.... hahahha! De Amerikaan ergerde zich dood aan een indiaase dame die de hele tijd met haar billen tegen hem aan stond te duwen en iedereen van haar groep entertainde (lees schreeuwde!) Terwijl ze 6x haar koffer verplaatste. Eindelijk vertrokken.... "you orderd food"... I did? ...OMG hahaha wat erg dit, ik kan het me ook echt niet herinneren of terug vinden. Tja 60 hé, dan krijg je dit.... Rod netjes zijn Broodje erin gepropt, het lukt mij echt niet. Uitstappen was ook een pantomime, maar zonder kleerscheuren gelukt.

Grabtaxi geregeld. Hele aardige chauffeur, we hebben hem meteen maar geclaimd voor de komende dagen in Da Nang. We kwamen in ons hotel. Wat een waanzinnige kamer. Op een hoek maar die hoek was rond. Giga gaaf uitzicht op de rivier. Zo leuk! Ons even opknappen en richting de brug, want daar zou vuurwerk zijn om 9uur. Wij "ohh firework""yes yes waterwork"....uhh hij zal wel vuurwerk bedoelen. We wilden eerst eten en ik had een leuk zaakje gezien en idd heerlijk en knus, vlak bij de brug. Ze hadden ook een terras boven. Dus wij vragen is het vuurwerk vanaf daar te zien? Nee, niet zo goed. Ik zag een boom staan dacht het komt daardoor maar later snapte we waarom. HAHAHAHAHA! Op de brug hebben ze een grote draak gemaakt vandaar dragon bridge. De kop van de draak eindigde aan de kant van het water waar we nu waren. Dus wij naar buiten vol verwachting HAHAHAHAHA... de drakenkop spuwde 5keer vuur en daarna met een waterkanon vanuit zijn mond nog een 3 a 4 keer. Het hele plein met publiek stond ook van....Oohhhh! Aaaahhh! Toen ging iedereen weg... Huh??? Dat was het HAHAHA! ! ... ik mis vuurwerk festival op Scheveningen :( ....dan maar even naar de nightmarket. Druk en heet maar toch nog een nieuwe zonnebril kunnen scoren, weer helemaal happy. Zullen we terug gaan naar het hotel? Ja, is goed we moeten vroeg op. Vlak bij het hotel "hé een leuke terrasje".... volgende ochtend waren we niet zo blij....

Om 8uur kwam Quan ons ophalen om naar My Son sanctuary te gaan uurtje rijden. Oh, we moeten eerst even Pinnen en Oh, we willen graag nog echte koffie halen.... Quan reed ons gedwee overal naar toe en om half9 gingen we eindelijk richting My Son. Komen we daar aan staan er een stuk of 10 bussen "ohhh very busy" zegt Quan. It's ok, we always know how to avoid the groups, that's our second nature. En idd we zagen iedereen rechtsom lopen dus wij gingen linksom. En zoals op de foto te zien is leek het of we alleen waren...en het feit dat we iets later waren had er ook wel mee te maken. Het was heel rustig en mooi. Op een gegeven moment staan we foto's te maken zegt Rod "er zit een aap in de boom" ik.. echt? Heb je hem gezien?.. nee, ik hoorde takken breken... yeah right... kijk, kijk, daar!! Zo niet zo'n kleintje ook, die wil je op de grond volgens mij niet tegen komen. Hij bleef een tijdje naar ons zitten kijken en ging toen weer zijn eigen ding doen. Wij weer verder lopen, het werd nu toch echt wel heet. Quan gewaarschuwd dat we eraan kwamen. “Ik ben op de parkeerplaats mijn auto aan het wassen." Ok. Ik voelde me echt oververhit raken, maar we moesten nog 5min wachten. Rod ging achter me staan...dan kan ik je opvangen en Sonja is er nu niet bij met plastic tasjes (lang verhaal en een heel andere context).... eindelijk de koele auto in. Naar het hotel aub. Moeten jullie eten? Straks bij het hotel. Moet jij eten? no, yes.... moet hij nu nog eten of niet fluisterde Rod tegen mij. You still need to eat? No, Yes, I eat noodles.... at home.... oh ok, heel verwarrend vind ik het allemaal maar met mijn oververhit hoofd. Hij bracht ons netjes naar het hotel, daar zijn we meteen een eettentje ingedoken. Ik voelde me weer iets beter... daarna lekker lang douchen en even relaxen. 's-avonds… kom we gaan eten, we kwamen er niet uit en er werd iemand sjagerijnig... en ik was het niet!... uiteindelijk weer naar de overkant van de rivier. Op een boot leek ons wel iets. Wij bestellen Rod “hebben jullie patat?” Op het plaatje een klein bordje. Nee, dat is te weinig doe maar witte rijst. Rod zijn eerste bestelling hadden ze niet meer..... de 2de bestelling ook niet..... Ok lamskoteletten, hebben jullie dat wel? Jaja.... even later de jongen helemaal in de stress naar zijn bazin.... Rod met een hoofd op oorlog (had die al een tijdje) Ze hebben mijn lam ook niet... ik moest alleen maar lachen ;p dat helpt natuurlijk ook niet.De jongen schoof zijn bazin zowat op mijn schoot. Ik heel droog " ohh, het is mijn beurt" idd ze hadden ook een gerecht van mij niet. Rod "we kunnen ons drankje opdrinken en weggaan" drankjes bestellen was ook nog moelijk geweest. We hadden 1 tonic en 1 water teveel... maar dacht ging ook wel op. Ik "Nee joh, we zitten hier heerlijk" Hmmmm grommm... Hahahaha! Mijn eten kwam snel net zoals de rijst van Rod... en patat...HAHAHAHA! Hij was er zo klaar mee. Uiteindelijk kwam zijn lam. Viel niet tegen maar ook niet mee. De rekening gevraagd, kwam die samen met ons checken...stond allemaal in het vietnamees hihi.Dus ik wat is dit en wat is dat. Op een gegeven moment zegt hij iets dat op rijst lijkt. Ik zeg wat? Rod zegt "suprise" ik zeg voor de grap "oh surprise?" Jongen "Yes yes suprise" WHAHAHA! Betaald, kom we gaan een lekkere bak koffie halen. Gelukkig was het een heerlijk bakkie en zag ik weer een glimlach op zijn gezicht. Terug naar het hotel met een tussen stop bij ons tentje"The Dude" de G[e-38]T's waren gisteren heerlijk en nu ook weer!!….Morgen zien we wel weer....


  • 20 Mei 2024 - 14:30

    Ivilin:

    Hi dushies. Leuk verslag vol van avontuurtjes. I love you!


  • 20 Mei 2024 - 15:51

    Frank:

    Wij gaan straks ook lekker eten, gewoon noedels met kip /roerbak, en op voorraad [e-1f601]


  • 20 Mei 2024 - 16:53

    Angélique :

    Slimme zet om een goede taxichauffeur gelijk te claimen voor de komende dagen [e-263a]️

    Blij dat jij je goed hebt gehouden met die hitte Abby, dat is wel even wat anders dan hier pff

    Weer dat eten, ik wil dat ook haha alleen sneller en geen patat Rod [e-1f61c][e-1f923]

    Benieuwd hoe de GT morgen aanvoelen hihi

    Dikke knuffels en ik ben nu helemaal bij yeah [e-1f973][e-1f923][e-2764]️[e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

Vietnam 2024

Bangkok-Ho chi minh- Da Nanh- Hoi An- Bangkok

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2024

Bangkok

27 Mei 2024

Hoi An

22 Mei 2024

Marble Mountain

20 Mei 2024

My Son

18 Mei 2024

Mekong Delta Tour
VIP-member
Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 42025

Voorgaande reizen:

13 Mei 2024 - 29 Mei 2024

Vietnam 2024

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: