Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

29 Mei 2024 | Thailand, Bangkok

Laatste stop.

Aangekomen in hotel. Half uurtje wachten dus lekker even koffie en iets eten bij een leuke lunchroom naast het hotel. Lief meisje in de bediening, komt ze na ons eten iets vragen maar we kwamen er niet uit. Google translate erbij. Of ze met ons op de foto mocht.... Ja natuurlijk!!! Ze was helemaal blij.... ik denk dat ze er nog maar net werkte. Heerlijke kamer met fantastisch uitzicht. Even alles wegzetten en opfrissen. Geeft Rod mij een toffee. Oh! Heb je ze nog steeds? Ja, was een grote zak. Lekker!!! Kauw,kauw KRAK!!!......... Rod! Mijn tand!!!! Hij zit in mijn toffee!!! Laat kijken... Oh het is je kies, ik dacht voorin je mond.... nee, gelukkig niet! Dat was wel heel lullig geweest!Kies uit de toffee gepeuterd, was "gelukkig" een kroon en hij was nog heel. Even kijken,koud water drinken was geen probleem. De rest van de dag maar afwachten en morgen de tandarts bellen...en toffees laten staan.... We gingen richting Baiyoke Tower. We moesten we nog iets halen, hadden we al gezien op de heenweg. Alleen komen we midden in de nightmarket terecht en waren de winkels ingebouwd en dicht. Jammer, morgen maar terug. De markt stelde niet zoveel voor, dus richting SIAM groot winkel gedeelte. We hadden trek en er was veel te eten maar we zagen niets waarvan we zeiden daar hebben we trek in. Ondertussen was het weer flink gaan hozen. Met strak blauwe lucht weggegaan dus niets bij ons.... van mijn werk hebben we een site met tips, dus ik checken voor een restaurantje en gevonden. Lang leve Grab ook hier. We werden voor de deur afgezet. Perfect! Terwijl ik er zat kreeg ik een vaag gevoel van herkenning. Ik op Google kijken. "Nou ja,Rod we zitten hier in de straat van Novo City hotel." Het hotel waar onze liefde voor Azië begon. Rod zei ik dacht het hotel al te zien. En het restaurant waar we nu zaten was toen ons ontbijttentje van een Fransman. Zo grappig. Ik meteen een foto van het hotel gemaakt en doorgestuurd naar Yvonne onze buurvrouw. Zij zitten namelijk ook in dit hotel als ze in Bangkok zijn! Hahaha! Lekker vroeg ons bedje in.

Heerlijk ontbijtbuffet!!!! Gewoon te lastig om te kiezen.... keuzestress.... hahaha! Dan maar te veel eten....We gingen even een rondje varen de rivier op en neer. Altijd lekker. Op een gegeven moment botste de boot tegen een andere op. Wat bleek een andere boot had pech en moest getrokken worden, dus dat botsen was bewust. Onze kapitein ging de andere boot helpen, alleen was hij niet zo voorzichtig en bij de eerste aanleg plek lukte het dan ook niet.Te hard, te ver... hoop gekraak van de boten..... Op een gegeven moment zei Rod tegen mij "ik ben al het rondkijken hoe wij hier straks uitkomen" "en ik ben al aan het bedenken hoe ik het water inspring en mijn tas droog houdt" We zaten in ieder geval op een lijn over de situatie. De rivier is druk met veel stromming en heel smerig. De 2de aanleg plek ging in eerste instantie ook niet goed, maar uiteindelijk gelukt. Zijn zeker een half uur bezig geweest....het zijn die 40 cent wel waard hahahha.. Nu nog even checken of de boot niet aan het zinken was. Toch leuk z'n watertaxi, Hahaha! Bij khao san road afgestapt, snel een drankje en een hapje gedaan. Weer terug richting Baiyoke Tower. We wilden met de TukTuk alleen wilde die ons weer bij al hun vriendjes afzetten zodat ze commissie kregen. Pffff dan maar weer een Grab nemen. Winkel was nu open, dus geslaagd. De buurt was niet zo ons ding, we zijn lekker terug naar Khao san road gegaan deze keer wel met de TukTuk... met gevaar voor eigen leven, dat dan weer wel. Hij probeerde overal tussendoor te glippen met af en toe scherpe bochten maken. Ik moest me echt vasthouden. Rod heel droog jij "wilde met de TukTuk". Op Khao San hadden we een afspraak bij.... jawel... " Tattoo Shop St Martin". Na wat aanpassingen begonnen met Tatoeëren. Het eindresultaat was heel mooi gelukkig... nog een afzakkertje genomen en terug naar het hotel met een geweldige Grabdriver. Een vrouw, goed rijden en niet miepen... vrrrroeeemmmm... gewoon gaan!!!Morgen alweer laatste dag.... Zucht..... Volgende ochtend MBK it is! Grote shopping mall. Laatste dingetjes inslaan. En voetjes zomerklaar maken voor Nederland. Lopen we bij een gedeelte wat een overdekte markt lijkt. Daar staan legale en illegale shots naast elkaar. Opeens gaan de illegale shops alles bedekken met doeken zodat de spullen niet zichtbaar zijn, want politie komt eraan. Whahahaha! Alsof ze dan niet zien dat er vanalles onder zit.... wij hebben het al eerder meegemaakt, maar als je daar als toerist voor het eerst rondloopt weet je niet wat er gebeurd.... je denkt dan echt waar ben ik in terecht gekomen. Na een kwartiertje is de rust dan weer terug en gaat alles weer open. Tis echt een pantomime, hihi! Wij zijn dus maar eerst gaan lunchen bij hetzelfde tentje als vorig jaar, waar Rod z'n vis zo groot was dat hij van het bord viel."Ik ga dit jaar voor een andere vis deze is kleiner"....... Hhhhmmmm... niet gelukt... whahahaha hij viel weer van het bord." ohhh, is dezelfde soort als vorig jaar.... en vooral net zo pittig....!!!Nu kan Rod echt wel heet eten, maar ik zag toch echt zweetdruppels op zijn hoofd verschijnen.. kleine lunch, weer niet gelukt...daarna door met winkelen. De "markt" was weer open. Terug in het hotel rugzakken ingepakt met de boot overgestoken maar Iconsiam een superdeluxe Mall waar je heerlijk kan eten. Het is er altijd druk, was nu ook een mooie fontein lichtshow. Als afsluiting van de vakantie naar LEBUA SKYBAR. Prachtig!!! Het was weer een heerlijke vakantie! Tijd om naar huis te gaan......bye bye en tot de volgende keer.

• 29 Mei 2024 - 07:38

Conny:

Never A dul moment [e-1f604]

• 29 Mei 2024 - 10:00

Paul & Marion:

Goede reis, en thuis nog lekker na-genieten! [e-1f618]

• 29 Mei 2024 - 12:20

Angélique :

Hele goede vlucht terug en wat was het weer heerlijk om met jullie mee te mogen reizen [e-2764]️[e-1f618]

• 29 Mei 2024 - 18:33

Ray:

Oh lekker toffees :x Jaaa vakantie is weer om, bijna thuis! Tot straks x

• 08 Juni 2024 - 23:20

Rruth:

Eindelijk tijd om de laatste verslag te lezen. Balen dat je niet van je troffees kon genieten. Wel lekker avontuurlijke momenten.