Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Hoi An

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

27 Mei 2024 | Vietnam, Hoi An

Het hotel in Hoi An had een goed ontbijtbuffet, yeah!!! Auw, auw, mijn benen had ik al gezegd dat mijn benen heel erg pijn deden van al die spagaten die ik moest doen met het klimmen en klauteren niet normaal..... de sportmasseur in Rod zei, kom masseer ik je even. NEEEE!!! ik wegrennen....lees strompelen. Ja, zei hij, gaat heel goed zie ik... ik ga zwemmen dat is er goed voor. We hebben echt 4 dagen alleen maar liggen dobberen in heerlijk zeewater. Kwam er een vrouw aan. De dame vond het raar om te moeten betalen voor bedje en drankje..ze wilde 1 van de 2 gratis..ze zuchte overdreven en keek Rod aan. Zo van belachelijk.... Rod deed zijn wenkbrauwen omhoog en keek heel langzaam weg van haar...... mij niet bellen.... hahahaha! Sorry hoor maar wat dacht ze nou.... een bedje koste voor de hele dag 1,80 in euro.. wij hadden lekker een drankje genomen, nog meer gezwommen, gewandeld en Rod heeft zijn baywatch act gedaan. Op een uitkijkpost in zijn oranje baywatch short en stoer kijken. ...'s-middags het stadje in en heerlijke Banh Mi gegeten. Google liet ons een hele leuke route naar het schoenenzaakje lopen. Eerste zaakje "Friendly" was de prijs not so friendly.... andere winkeltjes bekeken uiteindelijk bij de buren van de eerste heeft Rod schoenen laten aanmeten. Ik nog een leuke zilveren ring gescoord maar was te groot dus op zoek naar een andere maat voor mij. Kwam ze blij teruggerend, yes! Ik deed de ring aan. Kreeg ik hem gewoon never nooit meer af,na veel moeite en aanwijzingen van Rod en de verkoopsters was het gelukt en heb hem maar op maat laten maken. Dat kunnen ze en doen ze echt met alles.... kom ik later nog op terug.... Lekker bakkie genomen en weer terug naar hotel relaxen en weer stad in.Komen we beneden.... wat willen jullie eten morgenvroeg....Geen ontbijtbuffet te weinig gasten. Ok, er waren 2 menu's alle 2 veel te veel maar de eerste optie leek ons het veiligst.... heen en weer was zo makkelijk met Grab. Vorig jaar hadden we bij een heerlijk restaurantje gegeten..Tja, hoe heette dat ook alweer. Gelukkig konden we via Google met oude foto's locatie bepalen.. nou ja ongeveer dan. We waren de straat tig keer op en neer gelopen maar achteraf net niet ver genoeg iedere keer. Op het moment dat we bijna wilden opgeven zei Rod volgens mij was het echt aan die kant, dus een stukje doorlopen. En ja hoor eindelijk gevonden. Eten bij Bep Nha was lekker en gezellig. Nog even een koffie en veel te veel drank met tequila shots... OMG hihihi pfff blij dat ik in bed lag, maar was een heel gezellig avondje. Vrienden geworden met de eigenaresse... vandaar de tequila shots....tot morgen..zzzzzz!!!! Ontbijt was veel te veel en niet wat we wilden. Op een gegeven moment kwamen ze ook nog aan met een soort kipnuggets en een kipburger. Wij "Nooooo, this of to much".... ze keken je dan heel verbaasd aan. Maar we hadden gezien wat Aziatische mensen als ontbijt naar binnen werkten, dus we snapte het wel. Weer heerlijk op het strand we waren de enige, gezwommen, zonnen en weer lekker geluncht.

Later naar de stad was weer flink gaan regenen. Gewapend met goeie paraplu's en slippers was dat prima te doen. Het blijft namelijk heerlijk warm. Schoenen passen was een drama waren 2 maten te groot. Rod zijn gezicht stond op oorlog.... dit was een geval van mij niet bellen deze keer. "Kunnen we kleiner maken." Hij zei ik snap dat ze het leer kunnen aanpassen maar de zool is 2 maten te groot.... hij beet nog net niet hun hoofd eraf..whahaha! Na wat heen en weer gesteggel en de schoen erbij die de dag ervoor wel paste zagen ze ook dat de schoen veel te groot was. Weggegaan morgen terug. Erg veel vertrouwen hadden we er niet in... eerst even een drankje doen om stoom af te blazen bij the Shamrock Irish pup gezeten. Het bleef regenen. Met slippers aan kan je lekker door de plassen banjeren..heeft ook wel weer iets. Op zoek naar een eettentje. Heel veel gezien maar was nog een uitdaging. Uiteindelijk een heel gaaf tentje uitzicht op de rivier en goed eten..... Ik val in herhaling maar het eten is hier overal echt fantastisch. Weer koffie en daarna drankje bij Monkey Bar.... de G[e-38]T was niet te drinken, was een of ander locale bocht beeehhh! Jammer maar eigenlijk beter, werd ook wel eens tijd om een keer op tijd naar bed te gaan. De volgende dag was er weer een heerlijk buffet! Lekker lang op het strand gehangen en geluncht. Richting de stad voor een 2 de "shoefitting".We zijn heel benieuwd. En eerlijk is eerlijk ze waren heel mooi en zaten prima.... eigenlijk was Rod een beetje van slag, hahaha! Hij had namelijk al oorlog in z'n hoofd, maar die liep nu helemaal als een ballon leeg. Hahaha! Hij was het er niet mee eens en kreeg het amper over zijn lippen maar zei toch "they fit perfecty" "ohhh, thank you, thank you....can I take A picture with you" dat ging Rod dan weer te ver ..... Na een drankje weer een eettentje zoeken. Deze was nog gaver qua uitzicht en het eten weer heerlijk! Het was nu ook druk in het dorp, weekend begon... Echt heel gezellig! Koffie en weer een afzakkertje natuurlijk. "Gin wizzzz tonic yea??" Sommigen hun Engels is nog slechter dan de andere, maar ze brachten ons altijd wat we wilden.... Rod had sjans van een ober. Of ik zijn baardje(van Rod) leuk vond... anders nam hij hem wel mee... Whahahaha! Beetje over en weer geouwehoerd en hij weer aan het werk... kijkt Rod me aan... zo van Dussss... hihihi! Volgende dag zelfde ritueel. Strand lekker zwemmen op een gegeven moment zei ik dat Italië toch als land van Nederland had gewonnen met Judo. Rod zei"ja, een Nederlandse die genaturaliseerd is naar Italiaanse heeft gezorgd dat Italië gewonnen heeft. Ik "Oh, ze is genatralalu..... huh?... natralalala.... huh?.... Rod helemaal in een deuk "LALALALALA" whahahahahahaha! Het kwam gewoon niet goed mijn mond uit. Na even oefenen lukte heteindelijk, Hahaha! Ik zeg wel vaker rare dingen maar, dit was wel heel erg...... Terug naar de kamer rugzakken inpakken, stad in ring ophalen. Oh ja, Rod wilde een hoed. Hij passen...te groot...." I can make it smaller"(zoals ik al eerder zei ze kunnen alles passend maken) op het moment dan hij het zei, keek Rod me aan, met een oog een gespeelde zenuwtik... Hahahha! Ik weet genoeg....weg hier. lekker eten, koffie en drankje.... een tentje met echt een hele leuke band "the Langurs Band" waarvan de zangers af en toe vals zongen, maar dat mocht de pret niet drukken. Buiten stonden de mensen op straat te kijken en op het terras zat het bomvol. We hadden een prima plekje. Het dak ging eraf!!! Iedereen mocht verzoek nummers sturen. En het eerste nr was van Rod. "Should I stay or should I go" van the Clash. Iedereeen meteen uit z'n plaat! Gaaf! Later kwam mijn "Hotel California" ook nog voorbij. Jammer genoeg moesten we op een gegeven moment echt weg, want we moesten heel vroeg op. Morgenvroeg naar Bangkok. Rod appt Quan"can you pick us up at 6:30 tomorrow at the Ally beach hotel to go to Da Nang airport" Quan: "pick you up at the airport?" " No,....at the hotel were you left us" " Ok, to go to hotel in Da Nang?" "No,.... to go to Da Nang Airport"..... Het wordt nooit wat met hem.... volgende ochtend " to hotel in Da Nang"..... "No to Airport" .... Rod fluisterend met z'n ogen rollend"wat snapt hij niet aan deze duidelijke conversatie....." Ik zat alleen maar te giechelen. Ik wordt er altijd een beetje je melig van. Airport ging snel. Koffie en eten besteld bij een tentje vlak bij de gate. Ontbijt hadden we overgeslagen. Komt ze eten en drinken brengen. Loopt ze weg,komt ze terug.." sjoego" ik dacht... huh wat? Moet ik weg? Ik kijk Rod een beetje verwilderd aan. Die keek mij ook aan van huh? Ze vroeg het nog een keer en wees toen naar een kastje..... oh, hahahahah!...ze vroeg of ik sugar wilde..... whahahahaha! Rod komt niet meer bij, hij dacht ook dat we weg moesten.... Aan boord ging het deze keer goed..... ik had nu echt geen eten besteld! Op naar onze laatste stop BANGKOK


  • 27 Mei 2024 - 19:55

    Anja :

    Laatste stop alweer, wat gaat dat snel


  • 27 Mei 2024 - 19:58

    Ivilin Aveloo:

    Vrolijke avontuurtjes. I love you!


  • 28 Mei 2024 - 10:21

    Angélique :

    Wat een heerlijk verslag weer [e-1f970][e-2764]️ Fijn dat jullie even een paar dagen strand/rust hebben. Maar even, al dat eten, mijn god ik gebruik de hele tijd honger (trek) door jullie eet verhalen [e-1f61c][e-1f923] en heerlijke drankjes!! Hoop dat je spierpijn te doen is Abby nu en je weer volop kan genieten van jullie mooie reis [e-2764]️[e-1f618]


  • 28 Mei 2024 - 15:43

    Ruth :

    Hoi Ab, klimmen en klauteren is te voelen op 06ste leeftijd[e-1f61d].Lekker avontuurlijk, geniet nog van jullie vakantiehuis


  • 29 Mei 2024 - 18:24

    Ray:

    Super leuke verhalen en een mooie reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Vietnam 2024

Bangkok-Ho chi minh- Da Nanh- Hoi An- Bangkok

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2024

Bangkok

27 Mei 2024

Hoi An

22 Mei 2024

Marble Mountain

20 Mei 2024

My Son

18 Mei 2024

Mekong Delta Tour
VIP-member
Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 38503

Voorgaande reizen:

13 Mei 2024 - 29 Mei 2024

Vietnam 2024

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: