Mekong Delta Tour - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Mekong Delta Tour - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Mekong Delta Tour

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

18 Mei 2024 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mekong Delta

Vanochtend vroeg opgehaald voor een tour Mekong Delta. Is only you and A lady with A baby..... OMG wordt het zo'n dag? Stapt de dame in kwestie in is haar baby al 11 jaar ofzo Hahaha! Leuke mensen Ariana en Paxton uit Australië. Na een uurtje rijden kwamen we bij een of ander huis met een tuin met hier en daar dieren in kooien soort kinderboerderij, maar de dieren zaten hier in kleine hokken.... de bedoeling was er een Zoo van te maken. 25 cavia's in een hok....wij weten wat er dan gebeurt hahahaha! Dat worden er al heel snel x zoveel....Op de fiets een rondje platte land doen. Beetje rondgefietst, jammer genoeg had het nog te weinig geregend dus de rijstplantages lagen er nog triest bij.I show you the roosterfarm. Heel veel hanen in hokken, ze werden verkocht aan farms, maar ook voor gevechten....met name voor Cambodja want in Vietnam is dit verboden.......dan ben ik alweer klaar. De cultuur is zo anders, als je dan zou zeggen dat je het zielig vind lachen ze je alleen maar uit. Gelukkig gingen we weer snel weg. Terug bij het huis moesten we zelf springrols en een vietnamees pancake van tapiocameel en rijstmeel maken. Die springrolls zijn we gewend te maken, al vaker gedaan..... Had ik al gezegd dat het nog niet geregend had in Mekong Delta. Nou, we waren nog niet aan het kokkerellen (onder een grote overkapping) of het kwam met bakken uit de hemel vallen..... Door met koken. Die vietnameese pancake was voor mij een disaster! Ik mocht als eerste.... het leek goed te gaan totdat ik hem moest dubbelvouwen. Hahaha! het leek wel een "Gremlin after midnight". De masterkok (voor wie dat nog niet weet, Rod) maakte er natuurlijk weer een "master" werk van. Zelfs Paxton de " baby" maakte er een restaurant waardige versie van. Ach ja, someone has to be a looser. Deze pancake vulde je met vlees en taugé, dat was dan weer lekker zelfs met een Gremlin als pancake. Het werd onze lunch met nog kippenvleugels en grote garnalen erbij. Ik moet zeggen het smaakte ons wel. Toen we klaar waren met eten ziet Rod nog een pot staan. Wat is dit.... was nog een hele pot met rijst... Oeps niet gezien. De andere pakte nog maar een lepel rijst, want vonden ze zielig. Ik paste want ik zat helemaal vol. Na het eten was het gelukkig weer droog en zijn we verder richting de Mekong River gereden om daar de boot te pakken naar een klein eilandje. Het tochtje met de boot was lekker verkoelend. Op het eiland leefden ze van Kokos, maakte snoepjes en koekjes. Keukenspullen zoals Vijzel slabestek en nog veel meer. Wij hebben vooral veel snoepjes meegenomen ;p.... we zagen op een gegeven moment een vrucht die niemand kende. Waterkokosnoot! Nooit van gehoord. Willen jullie proeven. Ik vond het wel lekker, wat zachter en sponzig. Rod had het het liefst uitgespuugd hahahaha! dat hoofd... toen keken we naar Ariana. Ze had hetzelfde hoofd als Rod. Dus Rod "I think you don't like it either" al nee knikkend probeerde ze het door te slikken.... Rod zei heel droog "but I like the juice"

We moesten aan een klein tafeltje gaan zitten en onder het genot van verschillende fruitsoorten en thee kregen we een optreden met lokale zang..... kennen jullie de aflevering van friends waar Ross op een doedelzak probeert te spelen en phoebi meegaat zingen IAAEEAIAAAEEIAA.... zoiets. Gezicht in de plooi want het was voor hun heeeeel serieus. Rod zegt ik denk dat het de bedoeling is om fooi te geven. Zegt Ariana You think? Komen ze met een bakje voor fooi dat ze op tafel zetten..zeg ik "well now you know!" Even overlegd we geven in totaal 40.000. Dus later vroegen we de tourguide waar normaal is. Hij zegt 20.000. Zegt Paxton, de baby van 11 jaar, heel droog "So we surely overtipt them" Whahahaha! En door.... Met een Sampanbootje door een stukje mangrove (waar we de waterkokosnoten daadwerkelijk zagen hangen) naar ons volgende stopje. Hier waren Bijen en dus Honing. We mochten de honingraat vasthouden... zonder bescherming.... daar zouden ze in Nederland al weer heel zenuwachtig van worden. We moesten even zoeken maar daar was de koningin. Ze liep druk te doen tussen al de werkende Bijen, ze had nog net geen zweepje bij zich. Natuurlijk een klein proeverijtje van Honing waar je moest opletten dat de Bijen niet in je mond vlogen. We zijn allemaal steekvrij gebleven. "Next the Python" Paxton heel stoer de slang in z'n nek, Rod ook, ik ook. Ariana ook heel stoer, ineens stokstijf "it's moving (well its alive so).... it's going up my arm..." "Mam, just relaxe" haar foto's zagen er iets minder relaxed uit, hahaha!!! En ze was blij dat de slang weer van haar nek af werd genomen. Met de boot weer naar het vaste land, lekker weer een briesje. Het is echt bloody hot en heel vochtig. Dus veel drinken, water in dit geval. Nog een Pagode bezocht met grote boeddha beelden en weer richting stad. 1:45 uur lang toet toet toet.... de chauffeur had z'n toeter gevonden. We hadden gedacht even onze ogen te sluiten, jammer joh! Halverwege zucht ik diep en Rod kijkt me aan met zijn gezicht op onweer "ben je ook klaar met het getoeter" Dus ik schiet in de lach "nog maar 45min"..terug in het hotel waren we kapot, maar om al om 6 uur gaan slapen was geen optie. Lekker lang douchen aankleden en eten. Ook weer een tentje van vorig jaar.. we vallen in herhaling als we ergens lekker gegeten hebben. Was weer heerlijk en gezellig druk. Vrijdagavond natuurlijk. Nog even een koffie scoren dan na het hotel. Komen we onderweg een terrasje tegen. Laatste avond in Ho Chi Minh nog even een laatste drankje doen. We moeten natuurlijk veel drinken.... 3 G[e-38]T's later.... toch maar naar het hotel gewaggeld, zagen ons bed en....ZZZzzzz! Morgen naar Da Nang.

• 18 Mei 2024 - 10:29

G M Aveloo :

Avontuurlijke reis [e-1f643]

• 18 Mei 2024 - 14:53

Ivilin: Geniet Dushies. I Love You❤️‍:

Heel leuk. Blijft genieten. I love you!

• 18 Mei 2024 - 18:56

Angélique :

Oh dat eten allemaal [e-1f60d] water loopt mij de mond hihi

Lange dag, maar met leuk reisgezelschap "baby" van 11 jaar hilarisch en moeder

Wat is dat voor drankje met die scorpio erin, brrr [e-1f633]

Ik geniet weer intens van jullie reisverslag of ik erbij ben, zontof geschreven [e-2764]️[e-1f618]