Vietnam 2024 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Vietnam 2024 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

16 Mei 2024 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Blog 1 2024

De reis verliep voorspoedig, Ray en Pascall kwamen ons ophalen om naar HS te brengen. Vandaar met de trein naar Schiphol. Op Schiphol Sivia nog even gezien en geknuffeld. Overal zo doorheen dus genoeg tijd om nog iets te eten. Zitten we bij de gate te wachten komt de bemanning, maar ken echt niemand. Komt de Captain aan, he onze captain van mijn Taipei reis waar Rod ook mee was. Even snel een praatje voor hij aan boord ging. Kom vannacht even kletsen. Doen we:) Ik had de laatste rij aan boord gereserveerd want dan zit je lekker met z'n 2en. Rod wil altijd graag raam en ik heb geen zitvlees, vooral niet aan boord dus wel graag gangpad. Was even vergeten dat daardoor de stoelen iets verder van de zijkant staan en Rod z'n plan om lekker tegen de zijkant te leunen en te slapen lukte niet :( wel blijven proberen natuurlijk. Toen hij eindelijk sliep ging iemand op zijn telefoon een film zitten kijken...keihard. iedereen meteen wakker. Een geval van ik ben alleen aan boord en kan dit gewoon doen midden in de nacht..... soms....grrrr....ik heb zelf maar 2 films gekeken en voor de rest alleen maar gekletst met collega's en iddnog in de cockpit zitten babbelen.Hij wist nog van mijn party dus uitgebreid gekletst over mijn fantastische party. Toen we eenmaal geland waren, waren Rod en ik dus helemaal kapot. Snel taxi geregeld... a very grumpy man.... hij wilde 4 bagage rekenen, Rod "Nee nee, dit zijn kleine rugzakjes dus 2 grote bagage"...de toon was gezet.. Bangkok en taxi's is altijd een dingetje. Onderweg werden we een beetje misselijk, de chauffeur rukte iedere keer aan het stuur, zo vervelend dat we het liefst zelf wilde rijden. Snel naar het hotel, hopende dat we meteen de kamer in konden. We waren veel te vroeg..... lang leve Azië, ja hoor geen probleem er is een kamer. Heerlijke grote kamer, douchen en een paar uurtjes slapen. Om 5uur richting khao san road. Lekker masseren, hadden mijn voetjes wel nodig na afgelopen zaterdag :p, Rod had een full Body massage. Dus laat de vakantie nu maar echt beginnen. Lekker gegeten en een paar G[e-38]T's later terug naar het hotel. 's-ochtends op de 81ste verdieping buiten ontbeten, was er een waanzinnig buffet met vanalles en een fantastisch uitzicht. Mooi om de dag mee te beginnen. Nog even rondwandelen in de buurt

Rod had een leuk heuptasje gezien 490 baht, met veel moeite (weglopen en teruggeroepen worden) afgedongen naar 300 thaise Baht. Wil Rod betalen wordt ze toch kwaad. Dus hij laat mij 300 zien. Ze zei toch 300 is ok. Ja, ook raar.... Jammer. Naar het volgende zaakje. Gave rok van 450 naar 300 afgedongen. Rod wil betalen, zegt ze no. Wij... hé? Zegt ze wrong money.... hahahaha, Rod wilde betalen met Taiwan dollar en 300 Taiwan dollar is.... 10 cent Hahahahahahahaha! Wij kwamen niet meer bij.Geen wonder dat de eerste dame boos was. Het ging als een lopend vuurtje en iedereen stond te lachen. Een man kwam. Kijken naar het verschil tussen 100 Baht en 100 Taiwan dollar. Hij zei ahhh yes. De briefjes zijn namelijk allebei rood. Ze begrepen de vergissing.. Rod toch nog zijn tasje kunnen kopen met Baht deze keer, ze kon er gelukkig nu ook om lachen. Even later aan de koffie zaten we er nog steeds om te lachen, haha! Op naar Vietnam! De Bellboy regelde een taxi voor ons voor 500 Baht. Eenmaal in de taxi begon het al "my last drive so 600"

No no 500. "Yes, but is A big car so 600" Rod heel duidelijk "No I think 500 is good" einde discussie. Op de airport ging het weer vrij snel. Aan boord zat een stelletje gezellig te doen op onze stoelen. "Sorry, these are our seats" de man ons ook nog beledigd aankijken. Ja sorry, had je maar een stoel moeten boeken hahaha. Nu zaten ze alle 2 aan het gangpad en konden ze niet over elkaar heenhangen. We waren er al snel. Even Pinnen..... niet gelukt.... in Vietnam zijn er veel ATM's waar je maar weinig kan pinnen of niet en een paar waar je meer kan pinnen. Op de airport lukte het dus niet..... Ok hoe dan nu met de taxi. Gelukkig wilde de taxi wel eerst langs een ATM rijden. Dat snapte we wel, anders kreeg hij geen geld hihi. Het regende pijpenstelen dus Rod stapt uit en was al nat voor hij bij de ATM was, Rod kwam snel terug gerend en gleed uit. Gelukkig deed ik de deur voor hem open waardoor hij zijn val kon tegenhouden half hangend aan de deur. Hij gleed soepel de auto in. Het was echt rete glad en de regen kwam met bakken uit de lucht. Donkere dreigende lucht, wij bij de receptie "kunnen we wel zwemmen(was een zwembad op het dak)". Ja hoor maar is wel koud met de regen.... koud??? Het was 30 ° hahaha! Wij omkleden en naar het zwembad, het begon ook te onweren... dus na een paar plonzen hielden we het voor gezien. We wilden graag de rest van de vakantie ook nog meemaken;p . 's-avonds bij MOO steak gegeten. Een adresje van vorig jaar en nog steeds heerlijk.

Volgende ochtend scheen het zonnetje weer, na een prima ontbijt op zoek naar een pinautomaat. Niet onbelangrijk, maar voor zo'n grote stad zijn de pinautomaten waar je in een keer meer kan pinnen ver te zoeken. Uiteindelijk gelukt endichtbij een starbucks.... altijd fijn. Vandaag hadden we een relaxt dagje, want afgelopen dagen in een vliegtuig hakt erin. Even acclimatiseren ook qua klimaat, want holy f**k wat is het hier vochtig en warm whaaahahaha, is ook nooit goed. Even een Mall in en naar een markt op. Nog een Gucci tas gekocht.... hij is van leer kijk maar aansteker ertegen .....yeah right,Is goed hoor. Vind hem gewoon grappig. Rod is deze reis meester in het afdingen, dus mooi prijsje. In het kader van travel Light, het slot heeft 2 tijgerkoppen met een soort slangenlijf verbonden en de schouderband is een ketting..... volgens mij weegt het tasje alleen al 2kg. Hahahahahah snik!!!!! Tourtje geboekt bij een heel gezellig en pittig vrouwtje die ons nog 5 woorden vietnamees ging leren.... morgen gaat ze ons overhoren... Rod oefent wel ik ben het alweer vergeten, tja ben natuurlijk 60. Dat ga ik nu iedere keer gebruiken Hahaha!Spulletjes naar het hotel gebracht en een Banh Mi tentje (frans stokbroodje op z'n Vietnamees) gevonden 5min lopen van het hotel.... paraplu mee? Neeze zeggen dat het pas rond 3 uur gaat regenen. Jammer joh! We zaten nog niet te eten(gelukkig binnen) of het kwam met bakken uit de hemel. Echt volgens mij zat er een scheur in de hemel.... wij wachten, maar op een gegeven moment toch maar gaan lopen via alle afdakjes waar alle scooters droog stonden, want dat was belangrijker dan de mensen. Lekker doorweekt aangekomen in het hotel. Daar staan ze dan alleen maar van hihihi...sorry! Alsof zij iets aan de regen kunnen doen. Toch nog even paar uurtjes bijgeslapen. En 's-avonds naar QUÁN BỤI restaurant, ook weer heerlijk gegeten. Als je van lekker eten houdt is heel Azië een must.

• 16 Mei 2024 - 19:41

Goed begin van jullie vakantie, fijne tijd in Vietnam gewenst! [e-1f618]

• 16 Mei 2024 - 20:15

Isa Lopez:

Gave tas!! [e-1f60d]

Rodney lekker bezig met het (ver)wisselen van geld [e-1f602][e-1f923].

[e-1f618]

• 16 Mei 2024 - 21:39

Conny:

[e-1f31e] Leuk weer om te lezen

• 17 Mei 2024 - 03:35

Ineke:

Ik geniet met jullie mee!

• 17 Mei 2024 - 16:05

Anja :

Jullie maken vanaf dag 1 al leuke dingen mee. Heerlijk om te lezen. Hele gezellige vakantie, véél genieten .

Ik geniet van jullie verslagen . Groetjes

• 17 Mei 2024 - 16:54

Frank:

Ik zie het allemaal weer helemaal gebeuren[e-1f605]

• 20 Mei 2024 - 16:25

Angélique :

Jaaaaa 1e blog gelezen en wat is het weer heerlijk om te lezen en wat hilarisch het omwisselen van het geld, die vrouw dacht die is gek haha[e-1f923][e-1f923]

Geniet liefjes ik ga snel doorlezen [e-2764]️[e-1f618]