Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

02 April 2023 | Thailand, Bangkok

Bangkok, daar komen we weer.

Laatste ochtend in Ho Chi Minh er scheen een markt vlak om de hoek te zijn, kom gaan we daar nog even kijken we hebben toch nog tijd...... Ik had namelijk een email gekregen (en jaja nu had ik hem wel gelezen) de vlucht was vertraagd.... natuurlijk nooit een goed idee van ons om naar een markt te gaan. Hahahaha. Maar goed was wel even leuk. Taxi genomen en naar de airport, vlucht was met air Asia altijd goed. Ik had het hotel al gebeld dat we pas tussen 8 en 9 in het hotel zouden zijn en 8 uur hadden we gered ware het niet dat we een chauffeur hadden die geen idee had waar die naartoe moest en echt Sheraton is toch een groot en gerenomeerd hotel. Halverwege heeft hij gebeld met het hotel. Zei probeerde het uit te leggen. We hadden er een hard hoofd in dus maar Google Maps op de achterbank aangezet, gelukkig maar want we waren vlakbij het hotel toen hij op een hele verkeerde baan stond..... dus het laatste moment hebben wij hem maar verteld waar hij rechts en links moest..... Rod had bijna het stuur overgenomen, hihi! Aangekomen in het hotel ingecheckt en natuurlijk weer een heerlijke kamer met uitzicht op de rivier. Wat is het toch een heerlijk hotel, daar mogen wij als KLM crew ons mee in de handjes wrijven. Alles neergekwakt opgefrist en naar Khao San road geraced om daar nog wat te eten. Een tentje waar we een eens vaker gegeten hebben....Rod heeft nog de electric boogie gedaan bij het eten nadat een grote kakkerlak in zijn nek onder zijn shirt kroop, hij was wel 2 vingerkoten lang. Hij voelde tijdens het eten dat iets best hard was geland op zijn rug..dus boog hij voorover en vroeg "Zit er een beest op mijn rug"....mijn trage reactie ojaa...inmiddels kroop ie zijn nek in en ik zei hij is weg....hij "neeeeeeee hij loopt nu over mijn rug mijn oksel in" En ik zat alleen maar te lachen....hij werd helemaal gek! Daarna vloog ie naar een andere tafel waar 2 vrouwen meteen wegrenden whahahaha! Eten was verder wel lekker en gezellig, maar Rod zat wel op zijn hoede met bovenste knoop dicht!.... ik zou eigenlijk niet schrijven over Bangkok omdat we hier al zo vaak zijn geweest maar na deze 2 verhalen kon ik niet anders dan het toch doen. Na het eten weer met een taxi terug en weer hetzelfde verhaal...welk hotel?... nu maar meteen Google aangezet en ging nog bijna fout.... echt geen idee?...Volgende ochtend eindelijk een keertje relaxed gedaan. We wilden de volgende dag naar Maeklong Railway market. Bij een touroperator vroegen ze heel veel geld. In nog geen honderd jaar. Kom hiernaast is nog zo'n kantoortje. Die jongen wist het niet, "wait I ask my boss" Hij loopt naar buiten naar rechts en wij "wait wait, we have been there! It's ok!" Hahahahaha! hij liep weer naar dat vorige kantoortje.... ze horen ook allemaal bij elkaar!!! Buiten op straat een prive Taxi geregeld voor de volgende dag voor maar 1/3de van de prijs om een eigen bedacht toertje te doen. Daarna vroeg hij "Waar moeten jullie nu heen" "MBK Mall." " Ik kan jullie brengen" "Ja, is goed" Hij ons naar MBK gebracht met de vraag of het via een omweg mocht, via de kledingzaak van zijn vriend. Hij kreeg dan benzinebonnen. Ja hoor, geen probleem.... gewoon allebei een pak laten aanmeten.... OMG!!!... wij zijn hier echt niet goed in... ik wilde een zonnebril met lees gedeelte, dus bij winkeltje 1441 (tip van collega) een zonnebril besteld en gezegd dat ik een leesgegedeelte erin wilde, over 2uur is die klaar..... oh wat snel. Mijn voetjes laten doen, even iets kleins eten. Rod bestelde vis, want hij had niet zo'n honger.... Whahahahahaha, hij kreeg een vis zo groot als zijn onderarmen!!!!! Maar bikkel als hij was gewoon alles opeten! Daarna mijn bril ophalen. Ik deed hem op en kreeg een boekje in mijn handen gedrukt. Ja, ik kom het duidelijk lezen,... maar toen ik omhoog keek was alles vaag?!? ....Was een kleine miscommunicatie, hij had van de hele bril een leesbril gemaakt, pffff!... Toch nog duidelijker zijn de volgende keer! Hij zou het opnieuw doen, was iets duurder en de volgende dag pas klaar. Prima, want was een leuke bril. (Maar dacht wel ik was volgens mij heel duidelijk geweest). Ze zouden hem naar het hotel sturen. Ben benieuwd. Ok, door naar de 5de verdieping. Daar zit mevr Nee, echt waar zo heet ze en ze zou mooi lijntjes om de ogen kunnen tatoeëren. Even kijken wat het is en hoeveel het kost...... voor ik het wist lag ik op de stoel met een spul op mijn ogen dat lekker brande. Om schoon te maken. Rod was weggestuurd.. hihi! Ga jij je maar even een uurtje vermaken. Even later begon ze te tatoeëren... Bloody Hell!!!(zou Ron uit Harry Potter zeggen).... Wat deed dat pijn! Halverwege wilde ik weg. "Ohh, you have very sensitive skin" " I know"... schiet nou maar op!!! Eerlijk is eerlijk ik ben heel blij met het resultaat, nu kan ik gewoon even snel de straat op zonder mijn ogen maken! Hahahaha! Terug bij het hotel laten masseren en weer naar Khao San road om te eten..... bij een ander tentje deze keer..... zonder kakkerlaken hopelijk.... ik wilde ipv rijst patat bij mijn gerecht. Soms heb je even genoeg van rijst en noodles. Nee, dat kon niet het gerecht was met witte rijst.... het was gewoon een bolletje rijst naast het gerecht. Echt hoor! Hahaha, dus maar gewoon een bordje patat ernaast besteld. Zonde van de rijst. We zijn terug gegaan met de TukTuk, een oudere man die precies wist waar ons hotel was. Yeah! Was een druk dagje! Hahahaha! Volgende ochtend bericht van de driver "I'm sorry, I'm not available but I send my father" Dus op pad met een oudere man, een goede chauffeur gelukkig. Het was ongeveer een dik uur rijden. Eenmaal aangekomen keken we onze ogen al uit terwijl er nog niets gebeurde. Een lange markt echt aan de spoorrails. We waren al even over de markt aan het lopen toen het omroep systeem iets omriep. Iedereen begon zijn spullen naar achteren te schuiven, luifels werden opgeklapt. Ohhhh!! Het gaat gebeuren.....Wat een raar en waanzinnig gezicht, z'on grote trein door een smalle straat. Hoop foto's en filmpjes gemaakt, mensen in de trein waren allemaal foto's en filmpjes van ons aan het maken, hahaha! Dan komt er ineens heel langzaam rijdend zo'n groot gevaarte....de trein dus.... langs je op 5 cm. Alles wat er gebeurd in een paar minuten is heel gaaf en indrukwekkend! Zodra ze de "billen" van de trein weer zien wordt alles weer uitgestald.....niets gebeurd! 20 min later gebeurde weer hetzelfde want die zelfde trein kwam weer terug.....aan het einde van de markt is namelijk het station en eindpunt van deze trein. Het was een heel spektakel wat we voor geen goud hadden willen missen! Toen de trein weer vertrok zagen we ook dat mensen hun fruit gewoon langs de rails lieten liggen want de trein hing er net boven. Heel apart! Terug naar Bangkok duurde iets langer het was ondertussen "een klein beetje" drukker geworden. We hadden 's-ochtends bedacht om als we terug kwamen van de trein de taxiboot over de rivier te nemen om even uit te waaien voordat we onze pakken moesten passen. Maar de tijd was er te krap voor, dus als compensatie een (airco) Starbucks gescoord en daarna gerelaxed op de kamer. Onze taxichauffeur... de vader.. stond netjes op tijd te wachten. We moesten om 5 uur kleding passen en het was 10min rijden, maar hij zou ons om 4 uur oppikken. Wij dachten misschien hebben ze hem gebeld dat het eerder kon. Maar nee er zat natuurlijk een addertje onder het gras...eenmaal op de achterbank "could I please bring you to my friends shop, before we go to the fitting"... "NO" was mijn antwoord voor hij uitgesproken was. Rod stoot me aan, laat die man uitpraten. "Nee, ik heb er geen zin in, dat gedoe de hele tijd. Ik wil gewoon van A naar B gebracht worden." Hij vroeg het nog een keer, hij dacht zij wil niet, maar hij wel. Hahaha! Maar Rod wilde helemaal niet, hij wilde alleen dat ik wat aardiger was.....Ik zei weer NO. Dus Rod op z'n vriendelijkst tegen hem...we willen alleen passen en weer terug. "Ok, ok...." hij was uiteraard niet bij. Maar ik had het gehad met het steeds iets anders aansmeren. Je hoopt dat het pak meteen goed zit, maar dat is natuurlijk niet zo..... met een beetje bijspelden moet het dan de volgende dag goed zijn en zouden ze de pakken naar het hotel sturen......op hoop van zegen, want er is geen tijd meer ze om het nog te veranderen... weer terug in het hotel "nette" kleding aan (geen gympen of slippers) want we wilden na het eten door naar LeBua skybar op 64ste verdieping. Eerst met het pontje naar de super deluxe hieper moderne Mall (Iconsiam)aan de overkant van de rivier. Een groot contrast met wat je op straat ziet. Wel heel mooi met heel veel restaurantjes. Daarna gingen we ergens anders eten, wat we al gepland hadden maar daar kregen we toch een beetje spijt van. Morgen gaan we bij die Mall eten. Door naar LeBua voor de zoveelste keer! Het blijft een geweldige ervaring! Na een paar drankjes en een rib uit ons lijf verder nog een afzakkertje genomen aan de bar van het hotel op het terras. Volgende dag ons laatste dagje.... met de taxiboot helemaal naar het einde gevaren en op de terugweg bij Khao San Road uitgestapt om iets te eten. Even door de straat wandelen... Wat was het heet!!!! Pfff! Werd er bijna niet goed van. Snel in een taxi gestapt, lekker bij komen in de airco (ik haat airco, maar met deze hitte kan je bijna niet zonder) ik heb al een tijdje een Skywalk op het oog met een glazen plaat waar je op kan staan/liggen/zitten...wat je ook maar wil. Ik moest Rod wel overtuigen dat je er ook gewoon kon rondlopen zonder dat je op die glasplaat moest staan. Eenmaal daar, wat een geweldig uitzicht! En die glasplaat lonkte meteen. Je mocht je telefoon niet meenemen op de glasplaat en je moest soort van Sloffen over je schoenen doen. Ze wilden het glas natuurlijk krasvrij en heel houden. Alles wat ik bij me had in Rod zijn handen gedrukt...."maak foto's" stomme opmerking, want hij stond al klaar met z'n telefoon. De eerste stap was even slikken, maar daarna was er niets meer aan de hand. Beetje foto zus, foto zo! Hadden een goed moment was niet heel druk nog. Er was ook een tribune uitkijkend op de glasplaat en Bangkok. We zagen mensen met een drankje lopen. Zouden ze?.... Yep! Lekker genieten van een G[e-38]T op de tribune! Tijdens het genieten zag ik Rod zijn hersenen werken. Zal ik toch? Uiteindelijk koos hij ervoor om lekker van zijn drankje te genieten. Het werd ook druk heel druk. Tijd om te gaan. 'S-avonds idd aan de overkant van het water bij een restaurantje in de Mall gegeten, buiten op het terras. Was heerlijk eten. Terug in het hotel waren de pakken gearriveerd en het zat zowaar allemaal prima. Nog een afzakkertje in het hotel genomen(om het af te leren) als afsluiter van de heerlijke, geweldige vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 36014

Voorgaande reizen:

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: