Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

27 Maart 2023 | Vietnam, Hoi An

Hoi An

Heerlijk geslapen even ontbijten.... Aziatisch georiënteerd en heel vaag! Gelukkig zat er een Starbucks om de hoek.... Door naar de airport we waren op tijd en konden zo doorlopen. Dit was toch ook wel relaxed, maar die trein moeten we echt nog een keer doen. Aangekomen in Hoi An hadden we een geweldig hotel met een grote kamer en balkon, 300mtr van het centrum. Even instaleren en het stadje in. 20 Indiërs op de gang, meiden tussen de 18 en 24. Wat een Herrie. Deuren slaan, schreeuwen tegen elkaar. Ik kijk Rod aan "Als dat vannacht zo is ga ik echt de gang op en trek hun aan hun haren hun kamers in!" Ik hoorde Rod denken, ik hoop zo dat ze stil zijn, want ze doet het echt!.... Hoi An was een super toeristisch en schattig stadje, maar ook heel gezellig..... spijt van een beetje veel terrasjes, HAHAHAHAHA! Je keek je ogen uit bij al die leuke gele huisjes en de verlichte bootjes op de rivier en de verlichte lampionnen langs de kade. 's-avonds op een dakterras(1ste verdieping Hihi) gegeten met uitzicht op het spektakel op straat. Nog even over de Nightmarket gelopen en uiteindelijk bij "The Shamrock" terecht gekomen... en nooit meer weggegaan! HAHAHA! Er speelde en hele leuke band, dat helpt ook niet mee om vroeg naar bed te willen....Van die groep meiden hebben we 's-nachts helemaal geen last gehad! Weet niet of dat kwam door de cocktails of dat ze gewoon rustig waren ;). De volgende dag stapten we een beetje duf naar buiten niet precies wetende wat we gingen doen en tada.... your cariot awaits.... kwam een soort golfkarretje voorrijden die vroeg wat we wilden doen. We don't know yet... hij kwam met wat opties en een daarvan had ik gelezen. Coconut Village voor een tochtje met de Coconut boot..... gemaakt van Bamboo. Ja leuk, wij daar naartoe en 25min later zaten we in een rond bootje met 1 roeister, een iets oudere dame. Maar niet voordat Rod probeerde af te dingen "Hahaha you are funny" you get a free beer...you happy me happy" we konden een biertje krijgen na afloop en dat werd voor mij een coconut! We gingen stroom opwaarts. Jeetje zei Rod..... dat ze dat in haar eentje doet.... hij had het nog niet gezegd of er werd mij een peddel in mijn handen gedrukt dat ik mee moest doen. Rod zat in het midden dus ik was de pineut. Maar niet voor lang want mijn redder(mijn liefje) in nood nam het over. Ze was ook heel grappig, overal foto, foto! Ze ging zelfs het water in met Rod z'n telefoon.... die ogen.. hahahaha! We hebben geroeid, gevist, naar dansende boten gekeken(van die jonge gasten die zo'n rond bootje heel hard lieten draaien, erin staand met een speciale techniek). Met keiharde muziek! Vreselijk toeristisch maar hysterisch!! Ook nog vissers hun net zien uitgooien. Al een hele gebeurtenis op zich. Vlak voor we terug waren zei ze " we are there" of iets dat er op leek. 2 of 3 keer. Volgens mij moet je nu tip geven, anders laat ze ons er nooit af... dat was de vorige keer ook al, of ze het dan niet mogen houden als je het pas bij het uitstappen geeft, geen idee maar lijkt me sterk. Terug naar het centrum langs een kleine zijde fabriek. Mooi, leuk, interessant maar we hadden trek! Rod had een leuk eettentje gezien, maar Sean was al onderweg naar een heel leuk

Eettentje volgens hem..... laat dat nou precies het restaurantje zijn dat Rod had gezien en inderdaad leuk en lekker! Na ons eten kan hij ons weer ophalen en begon onze 2de tour. Hij zei voor het eten hier eindigt de eerste tour kunnen jullie op je gemak eten en kom ik jullie straks weer ophalen. Slim en meedenkend van hem nu was ons tourtje 2uur goedkoper geworden.... whahahaha! Moeten we het eerste tourtje al betalen? " no no, but I take picture"... dusssss.... als we het op een lopen hadden gezet had hij zijn vriendjes op ons afgestuurd, hihi! 2de deel van de tour begon bij een pottenbakkerij. " no were not interested" Je zag hem denken, ik moet iets anders bedenken en hij heeft ons meegenomen naar 2 stranden..... daar begonnen de plannen voor onze volgende reis. What's new!!! Met daarna in iedere geval een aantal dagen het strand van Hoi An!

Terug bij het hotel even een dutje gedaan..... doen we wel heel veel deze reis..... weer lekker fris en fruitig de stad in. Op zoek naar een restaurantje en daarna een Starbucks. Rod had 's-middags en zaakje gezien met schoenen en dat gaat dan niet uit zijn hoofd en ik herken het als geen ander. Dus op zoek en gevonden. Allemaal gave schoenen 1 paar in 1 maat, maar als je morgen terug komt maken hebben ze het in jouw maat gemaakt.... uhhhhh! Zelf? ja, doen we zelf!.... ook voor onze volgende reis, haha! Weer een afzakkertje genomen in een pub met live muziek.... eentje dan.. pfff! De volgende dag laat in de middag gingen we vliegen naar Ho Chi Minh, dus we hadden nog de hele ochtend die hebben we benut om wat historische sightseeings te doen en naar de centrale markt te gaan. Zo gaaf al die kleuren en geuren. Met de scooter langs de kraampjes om de boodschappen te doen is daar heel normaal, je werd zo van de sokken gereden. Voldaan weer terug naar het hotel en op naar de airport. (Saigon zoals de locals het nog steeds noemen). Here we come!