Bangkok eerste deel 2018 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Bangkok eerste deel 2018 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Bangkok eerste deel 2018

Door: Abs & Rod

Blijf op de hoogte en volg Abby

25 Juni 2018 | Thailand, Bangkok

Bangkok
Abs hier;
Op de airport van Koh Samui heeft Rod nog snel een leuke ring gescoord.  Het vluchtje naar Bangkok was maar een uurtje en toch kregen we warm eten en koffie. Aangekomen in het hotel werd ik meteen depressief :( we waren natuurlijk de balzaal van Koh Samui gewend en mooi uitzicht op zee.... nu een kleinere kamer( maar achteraf ook heel prima) en uitzicht volgens de reservering op de pool/ river ...... not! Als ik mijn hoofd tegen het raam drukte en mijn ogen richting mijn tenen liet kijken zag ik het zwembad en als ik mijn hoofd helemaal links tegen het raam drukte en mijn hoofd maximaal naar recht draaide zag ik de rivier...... als ik gewoon vooruit keek zag ook een oude verlepte garage. " ik wil hier weg" "we zitten hier prima" "dan wil ik een van die kamers" wijzend naar de echte riverside kamers "Jezus je bent echt verwend...." inderdaad:( Na veel geharrewar en een aantal kamers te hebben gezien hebben we er nu een met fantastisch uitzicht en dit verwende kind.... met honger....(dan weten jullie het wel, he Ali;)) is helemaal blij. Was wel Pizza, Starbucks en een andere kamer voor nodig hahaha! ' Savonds naar Khao San road toertje geboekt voor de volgende ochtend naar Ayutthaya. Nog wat rond gelopen en Rod zag een mooie tas, dus hij afdingen maar die gozer zei 1prijs en ging niet omlaag ondertussen was hij zijn zooi al aan het opruimen, het was ons al opgevallen dat er heel veel politie op de been was. Ze checkte alle ID's en vergunningen.... "Rod deze is aan het opruimen je krijgt het echt niet goedkoper" Ok Rod betaald en weg was zijn winkeltje.... pfieuwwww! just in time!!! Het toertje begon prima we werden op tijd opgehaald deze keer en zijn ze ons niet vergeten hahaha! Het was nu al druk in de straten van Bangkok...we moesten  nog een paar mensen ophalen en verzamelden bij de grote touringcar. Daar werden wij bestickerd en vertrokken wij richting het zomerpaleis. Hier gold strikte regels met betrekking tot kleding. Wij  waren natuurlijk goed voorbereid. De meeste personen moesten in de buurt van het paleis toch kledingstukken kopen om benen en schouders te bedekken. Dit gaf Rod de tijd om foto's te schieten van de bussen die daar stonden...Tja bussen......HTMer??? Maar veel tijd kreeg die niet. Hij werd aan zijn arm gegrepen en dacht Oh ik moet zeker een foto van deze dames maken.... Maar nee ze wilde met hem op de foto...li om, re om... hahaha! ik zag het allemaal gebeuren. De dames daarna giechel giechel..... we weten nog steeds niet waar ze vandaan kwamen.....Volgens Rod waren ze begeleiders van de ouderen die een dagje uit waren.  Het terrein was 46 acre en wij hadden maar een uur de tijd. Je kon lopen maar dit was niet haalbaar binnen dat uur of een golfkarretje huren....Tada... dat hebben wij gedaan. Daarna reden wij door naar Ayutthaya...Dit waren prachtige ruïnes. De foto's spreken voor zich. We moesten een bepaalde tijd bij de bus zijn maar 2 selfiemakende mutsen kwamen 25min later aangelopen opgejut door onze reisleidster.... buschauffeur boos, reisleidster in de stress en meisjes giechelen.... je neemt ze mee, maar..... we zouden smiddags een lunchcruise krijgen en die boot moest natuurlijk gehaald worden.....vandaar de stress.... we zijn ook nog gezegend door echte monniken met heilig water.  De eerste  zat in de buhhdistische tempel en deed het officieel de mannen deed hij zelf het armbandje om en bij de vrouwen moest het een vrouw doen. De 2de was wat commerciëler die sloeg je ook echt met een soort roe om je oren (lees op je hoofd) Rod zat me al aan te kijken.... zijn arme kale hoofdje.... maar hij deed bij hem iets rustiger hahaha! Nog even bij een mooie liggende buddha langs en tijd voor de lunch. Met een rivercruise gingen we terug naar Bangkok, ideaal weg van het verkeer en een  heerlijk lunchbuffet... voelde best decadent. 'Savonds naar Patpong blijft toch altijd weer een hele belevenis hahaha! Gasten constant achter mijn rug aan Rod vragen ping pong, ping pong.... ook aan mij hahaha! Ze blijven je achtervolgen..... en ook hier ziet iedereen in Rod wel een voetballer of acteur...eentje zei tegen hem "loebelloe calloe I love him..." hihi! Rod ging nadenken en omdat Brazilië speelde ging bij Rod meteen een lichtje branden Roberto Carlos(oude verdediger van Brazilië) Whahahahaha we kwamen niet meer bij!!! Rod wilde weer een straatje in waarvan ik dacht moet dat nou, kwamen we bij een tentje terecht waar we heerlijk gegeten hebben. Het was van een Duitser en had ook heerlijke pittige "Bratwurst" volgens hem.... we hebben het bij Thais gehouden en hebben niet over voetbal gesproken ;-/ ......

Floating market
Rod hier;
Terug bij het hotel met een fantastische dag achter de rug stonden wij bij de lift en zagen we een dame zitten met folders over dagtochten....jullie kennen mijn Abby al een beetje...dus wij gelijk erheen gelopen om informatie te vragen en voordat we wisten hadden wij weer een toertje naar de Floating market geboekt voor de volgende dag. In de ochtend moesten wij om half 8 klaar staan maar ze waren al om 7 uur in de ontbijtzaal aan het rondlopen met bordjes met kamernummers... en ja hoor wij stonden erop. De dame zei je kunt gewoon je ontbijt afmaken. Dus namen wij rustig de tijd om dit te doen. Later bleek wel dat er 1 persoon in de bus moest blijven wachten. Het was al druk op de weg om Bangkok te verlaten. Er kwamen vrachtauto's voorbij volgepakt met bouwvakkers, sommige hingen echt aan de klep....het was 90 minuten rijden naar de Floating market maar gezien het feit dat wij een nieuwe taxidriver hadden die een verkeerde afslag nam deden wij er 2 uren over.
Eenmaal op de pier aangekomen moesten wij gauw overstappen op een watertaxi die scheurde over het water naar de pier van de market.
Met ons groepje van 4 personen hebben wij een privé longtailboot gehuurd om een half uur te varen en handel te drijven op het water. Eenmaal op het water zag je een chaos waarbij de boten tegen elkaar wrongen en elkaar passeerden....Er gebeurde van alles op het water, van barbecue tot waaiers werd er gehandeld. Mijn hoofd kon het niet aan waardoor ik achteraf 200 foto's heb gemaakt op het water...... Ik scoorde zelf een heerlijke Mango sticky rice in ons bootje. Ook hebben wij kruiden gekocht. Op gegeven moment hoorde ik in het bootje naast ons Nederlands en zei ja hoor dat wil ik wel....en wat blijkt....dat gezin komt toevallig uit Den Haag...echt niet te geloven toch? Hoe weten wij dat....ik zei tegen die goser geef mij jouw telefoon dan maak ik een foto van jullie....je moet je voorstellen dat zij in tegengestelde richting vaarden...dus zei die goser....lekker dan ben ik mijn telefoon zeker kwijt hahaha. Ik grapte nog...dan stuur ik het naar jouw huis. Ik maakte alsnog een paar foto's met mijn eigen camera van hun...dus schreeuwde hij....stuur het maar naar de Marco polo winkel in den haag want daar werk ik. Komt goed zei ik want wij wonen in Rijswijk. Het was zo bloed verziekend heet in het bootje dat wij daarna direct verfrissing zochten en wat gingen drinken. Hierna gingen wij naar een soort van "pretpark" wij kozen om met de ATV bikes (Quads)te crossen over het terrein....Abby had het na 2 rondjes gezien want haar voorgevel sloeg om haar eigen oren hahhaha...ik ging heerlijk door en maakte zo'n 10 loops...daarna had ik het ook wel gezien. Wij zijn daarna naar de langnek stammen geweest...was indrukwekkend maar ook wel een zielig gezicht om de kinderen al te zien met die ringen om hun nek. De avond hebben wij romantisch afgesloten met een nieuwe skybar at Lebua op de 65e verdieping.


  • 25 Juni 2018 - 08:21

    Angélique:

    Wat super gaaf weer en Abby .... beter verwend dan verwaarloosd toch ;-) en afspraak is afspraak, dus gewoon een fijne kamer.
    Wat een geweldige reis maken julie wat gaaf Ayutthaya de ruïnes en de floating market en dan een Hagenees tegen te komen, haha geweldig :-)
    Ik geniet weer met jullie mee, zo leuk jullie verhalen en avonturen te kunnen lezen, heerlijk!!
    Ik ben weer helemaal bij, fijne reis liefjes en geniet van jullie mooie reis Xxx

  • 25 Juni 2018 - 10:22

    R.aveloo:

    Hoi guys, mooie foto's allemaal. Wij genieten ook mee. Zo te zien zijn jullie nu tempeldeskundigen.
    Fijne , goede reis terug. Ik hoor persoonlijk al de leukste momenten van jullie mooie trip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 36092

Voorgaande reizen:

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: