Koh Samui deel 1 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Koh Samui deel 1 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Koh Samui deel 1

Door: Abs

Blijf op de hoogte en volg Abby

18 Juni 2018 | Thailand, Ko Samui

Koh Samui

Tuurlijk wisten we dat we Ali en Joe zouden tegen komen alleen niet waar en wanneer. Gisteren hoorden we dat ze ook naar Koh Samui zouden gaan..... aankomen op dezelfde tijd ongeveer alleen wij door de lucht en zij over water. 'Sochtends moesten we rete vroeg op, vlucht ging al om 9 uur. En om al het gedoe met evt teveel bagage voor te zijn wilden we vroeg op de airport zijn. We mochten 20 kilo inchecken pp en we hadden allebei.... echt waar... 20.1 en dat mocht Hahaha! Handbagage gelukkig niet gecheckt..... was een rustig vluchtje, lekker een extra stoel en eten was prima. Aangekomen een taxi genomen en hup naar het hotel. Wat een heerlijke ruime frisse kamer, echt heerlijk! Ze hadden ook bungalows verscholen tussen de bomen, ook mooi maar vanuit onze kamer had je waanzinnig uitzicht!! Nadat we gesetteld waren ging Rod checken bij Ali. Rod " He Ali, waar zijn jullie? Wij willen gaan lunchen" Ali "Waar zitten jullie?" Rod "lamai Coconut beach" Ali " Hahaha! We zitten 100m bij jullie vandaan in een appartementje en zitten nu 1min bij jullie vandaan te eten " Ze stuurde haar locatie met google maps. Rod" haha, we komen eraan" Echt op 5m afstand is Rod nog in staat om de verkeerde kant op te willen lopen en waarom...... "ik zie daar pharmacy dus die kant op".... schiet mij maar lek, die logica ook..... Google gaf toch echt aan dat wede andere kant op moesten..... gelukkig had Alida ons al gespot..... scheelde weer gekibbel, hahaha!!!! Gezellig bijgekletst en daarna zijn we lekker een duik in zee gaan nemen. We hadden ook al een afspraak staan om ons te laten masseren in het straatje naar ons hotel. Ook weer heerlijk allemaal!!! 'Savonds met Alida en Joe afgesproken om te eten met z'n 4en, even zoeken naar een leuk restaurantje en het werd The Kitchen, was heel gezellig, daarna nog een drankje maar toen vielen toch echt mijn ogen dicht. Volgende dag begon hoopvol heel mooi weer lekker gezwommen, langs het strand gewandeld. Toen begon het vreselijk te regenen, nadat het stopte hebben we door de hoofdstraat geslenterd wat kadootjes gescoord en natuurlijk een drankje gedaan :) in de avond weer heerlijk gegeten bij Salathai..... spareribs, hahaha! Lekker thais.... nog even over de markt gewandeld en weer richting het hotel. 'Snachts regende het vreselijk en het is eigenlijk niet meer opgeklaard :0 De volgende dag toch lekker gezwommen en over het strand gewandeld, waar we 2 hele leuke honden zagen spelen en ze gingen af een toe het water in en keken dan gebiologeerd naar het water. Rod zei" het lijkt wel of ze iets zoeken om te eten" en idd af en toe hapte ze in het water. Vissende honden zo grappig. Ze liepen en stuk met ons mee maar zodra we vissers tegen kwamen gingen ze daar kijken of er iets te halen viel. Zo brengen de zwerfhonden hier hun dag door. Later weer heerlijk laten masseren. Oh ja na de lunch gingen we nog even een cocktail drinken in bar van het hotel, wat er toen gebeurde kan Rod beter vertellen......Hier Rod, ik bestelde twee cocktails en zag op hetzelfde moment een Thaise vader met een hond op zijn arm het strand opkomen. Zijn dochtertje rende naar hem toe en gebaarde dat ze de hond wilde overnemen. Eenmaal overgenomen trok ze de hond aan beide voorbenen en sleepte de hond naar de zee. De achterbenen konden het niet eens bijbenen :-( was een zielig gezicht. Het gebeurde allemaal in een flits. In het water duwde het meisje de hond onder water.......Ik was opeens Abby kwijt...die sprong van het terras zonder de trappen te nemen en liep gedecideerd naar de zee....Dat was ongeveer 40/50 meter....de obers kwamen direct naar mij toe en zeiden...no problem the dog is swimming...Dus ik zei dat is wel een beetje ruw hoe dit gaat en mijn vrouw in nu tot alles in staat. Ongeveer 10 meter achter Abby liep nog een vrouwelijke toerist die het kennelijk ook had gezien. Blijkbaar om de Thai-en ook een lesje te leren. Ik zag Abby heel druk gebaren naar de vader die het water uitkwam......Dus El Capitan ( lees Rod) ging ook maar met een gezwinde spoed erheen voor het geval dat er klappen moesten vallen:-) maar mijn meisje had vuur in haar ogen zodat de vader zei we gaan wel het water uit en zullen rustig doen met de hond. Toen had ik nog wel een half uur een vrouw met hoge hartslag op het terras. Ze was woest! Hier Abs weer. Dat dus....:( ik kon dat kind wel wat aandoen, tis echt vreselijk hoe ze hier met dieren omgaan. Mijn hart breekt als je ziet hoe zielig en machteloos die beestjes dan kijken.... Ik moest echte even bijkomen. Weet niet of ze er iets van geleerd hebben, hoop het wel.....We zijn 'savonds trouwens niet verder gekomen dan de cocktail bar..... wat ze ook snacks hadden;)) vier op een rij gespeeld, maar na een paar cocktails lukt dat niet met zo goed ;) uiteindelijk zijn Ali en Joe nog gezellig aangeschoven.

  • 18 Juni 2018 - 18:25

    Ray:

    Wat een verschil, prachtig daar ook. Wat gezellig dat jullie ook nog met Alida e Joe chillen, doe ze de groeten! Moesten jullie er perse met hondenzwemles bemoeien, dat vinden wij niet raar dat vinden wij bijzonder :D hahaha nou ik ben weer helemaal bij hoor! Waar blijft dat volgende verhaal dan :p x

  • 18 Juni 2018 - 19:16

    Angélique:

    Wat is het mooi daar!! en jullie kamer .... WAUW heerlijk genieten zo met lekker eten en massages om de hoek hihi
    Ik voel zo met Abby mee en dat beeld op het strand met die hond, ik werd gewoon boos terwijl ik het las grrrrrrr wat verschrikkelijke mensen en wat een verschil dan met hier in Nederland.... gelukkig!!
    Zelfs de zwerfhond heeft het dan misschien nog beter, die kan wegrennen of bijten wanneer dat zou moeten
    Ik hoop dat jullie niet meer van dat soort taferelen gaan zien en gewoon heerlijk kunnen genieten van de mooie natuur en het heerlijke weer.
    Veel liefs vanuit Rijswijk Xxx

  • 20 Juni 2018 - 05:05

    Hedwig:

    Ik ben dol op foto's, ziet er prachtig uit, zou er zo weer willen zitten. Op een foto is het Iron man en geen transformer, ik als grote Marvelfan weet dat natuurlijk, hahahaha. Ik denk dat jullie intussen alweer thuis zijn....reageer ook weer een beetje laat...….maar wat een heerlijkheid weer, knapt een mens van op. en dan gaat het hier gewoon ook zomer worden, hoe lekker is dat.....Dikke kusssssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 36076

Voorgaande reizen:

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: