Roatan / Costa Maya - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Roatan / Costa Maya - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Abby Schellings - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Roatan / Costa Maya

Door: Abs

Blijf op de hoogte en volg Abby

12 Januari 2020 | Honduras, Roatán

Vroeg uit de veren, kijken hoe het schip aanlegt en ontbijten. Ons tourtje begint pas om 9:45 uur om 9:00 van boord af snel Wi-Fi kopen, want wie weet hebben we iets gemist ;/ na het thuisfront op de hoogte gebracht te hebben van onze bevindingen gingen we richting de bus.... paarden overdressed als we waren vielen we natuurlijk op met onze korte rijboots en zomer rijbroek aan hahaha! Lange broek was uiteindelijk wel fijn de boots hebben we verwisselt voor waterschoenen die weer gelukkig zelf bij ons hadden..... de waterschoenen daar waren een soort van Crocks haha! Na alles uitgelegd te hebben mochten Rod en ik als eerste op ons paard, onze guide was Leny. "Ok dus jullie zijn de professionals" ik denk dan alleen maar..... zucht, je moest eens weten hoe ik altijd loop te klooien met mijn paard... afijn mijn paard had er natuurlijk al meteen zin in pfff, haha heb ik weer. Maar na even erop zitten ging dat een stuk relaxter. Rod zijn paardje was ook pittig en wilde graag maar die heeft er iets minder moeite mee. Het eerste stukje op het droge was denk ik puur om te kijken hoe en wat. Hij liet ons ook een stukje galopperen en dat ging prima. Daarna naar het strand het water in..... zo cool!!! Lekker diep de paardjes vonden het leuk en wij ook. We reden om een eilandje heen. Op een gegeven moment zei Leny( die ondertussen alleen maar foto's aan het maken was met Rod zijn tel.) Hier naar boven en aan het eind weer naar beneden en laat ze dan maar gaan. Ok! was een klein stukje strand! En daar gingen we Rod voorop en ik erachteraan..... er lag een groot stuk scheepstouw halverwege en ik dacht alleen maar niet daarheen..... ik moet ook niet denken!! Whahaha! Mijn paard remt en maakt een halve bocht..... OMG! Ik hing naast het paard, maar kon me er weer a la indiaan op trekken... ik schoot in de lach en moest denken aan al die capriolen die ik al met Ludwig heb meegemaakt.... dat had me nu gered.... Rod zag ik denken "Ja natuurlijk, zit ook eens normaal gaan" hihi! De guide kreeg zowat een hartaanval. Hij was aan het filmen en je zag de camera in een keer alle kanten op gaan omdat hij meteen begon te rennen, ik zat echt alleen maar met een big smile op mijn gezicht :))) De andere guides begonnen allemaal te gillen "Wauw, she is our hero. How did she stay on!" .... dat is voor mij ook nog steeds een raadsel.... Daarna nog een rondje door het water gedaan en de guide zei take my hand, you feel it, I'm still shaking! Het was voor ons iig een gave ervaring.
We konden nog gebruik maken van de beach club en nadat Rod een paar slokken had genomen van zijn vrij sterke cocktail heb ik maar eten besteld..... hij begon namelijk in zichzelf te giechelen.... nooit een goed teken bij Rod!!! Haha! Het eten hielp gelukkig. Even lekker relaxed op het strand en terug naar de boot. Daar onze spullen afgegooid en terug naar de pier op zoek naar goeie koffie.... dat is toch wel een dingetje deze reis. S'avonds eerst even een dansje gedaan op de promenade, het was caribean night daarna weer heerlijk gegeten en rustig aan gedaan moesten de volgende dag vroeg op voor ons volgende toertje...
Costa Maya
Vroeg op, iedereen voor de excursies in de rij om van boord te gaan...... alle toertjes begonnen om half 9, dat betekende 8:15 melden, op dat moment konden we pas van boord.... Hahaha dringen dus.... nu waren we echt van die cruise mensen die als kuddes van boord gaan OMG.... Oscar onze gezellige Mexicaanse guide stond te wachten. We waren met 22 maar was een gezellig clubje. Oscar en zijn kompanen waren super grappig. Af en toe zeiden ze iets in het Spaans wat iedereen moest nazeggen en dan lag Rod in een deuk.... allemaal vieze dingen natuurlijk;). Op een gegeven moment zei Rod lachend nu weet ik het zeker, mijn volgend leven kom ik terug als Mexicaan! Whahaha! (Of kwam het door de 2 Margarita's die hij voor 10:15 uur al achterover had gegooid.....,maar dat even terzijde) "Ze zijn echt helemaal gestoord."
We begonnen met een blauwe Margarita. Als ik naar de kleur keek kreeg ik al hoofdpijn..... die heb ik maar naar Rod geschoven, no problem schatje geef maar hier... dat dus.....om half 10 s'ochtends.... Daarna guacamole gemaakt en 2 sauzen waarvan eentje vrij pittig(waarbij iedereen al begon te kuchen en proesten, wij "wat??") wat tortilla's erbij en onze sauzen waren zo op. Daarna... half 11 nog (steeds s'ochtends dus) even 5 of 6 tequilatjes proeven en nog een salsa lesje.... op zijn Mexicaans. Je doet dit, dit en dit, ok snappen jullie het? Muziek meastro! Hahaha! Hij kreeg het wel voor elkaar dat iedereen fanatiek ging proberen. Nog even bij de zee gerelaxt en terug naar de haven waar ze een heel gezellig centrum hadden gemaakt. Natuurlijk echt wel heel toeristisch, maar toch ;) en eindelijk lekkere koffie gevonden Hmmmm! Rod had ondertussen ook nog ergens een biertje gescoord. Terug op de boot. Zei Rod "uhhh, ik ga even douchen en liggen, snurk snurk"... hihi, heel vermoeiend zo'n dag. Ik ben zelf ook maar gaan even liggen.... Savonds eten bij de Mexicaan. Op een gegeven moment kijkt Rod me aan en zegt "ik denk wat voel ik me raar, maar ik was even vergeten dat we op een schip zitten hihi". De zee was ook iets ruwer en we schommelde meer... van voor naar achter naar links naar rechts enz.... We hebben veel te veel gegeten en ik gedronken.... oeps... ik moest naar het toilet en zei tegen Rod die zal wel buiten zijn. Ga dan even.... nee ik wacht wel .... hij keek me aan en begon te lachen. Hahaha gaat het meisje? Uhhh nee, als ik opsta val ik om... denk ik.... poeh met een veel te volle buik maar naar de kamer vroeg ons bedje in....

  • 15 Januari 2020 - 03:24

    Ivilin:

    Awesome guys. I love you

  • 16 Januari 2020 - 11:24

    Angélique:

    Oh liefjes, wat een heerlijk verslag en ik zie jullie op de paardjes, jullie gids een hartverzakking geven Abby hahha Die Mexicaanse dag/avond is hilarisch, Rod giechelen hahaha gaat lekker en dat 's morgens!!
    Snel naar jullie volgende verslagen, ik loop achter pffffff
    Dikke knuffel Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 43296

Voorgaande reizen:

13 Mei 2024 - 29 Mei 2024

Vietnam 2024

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: