From Lake Powell to Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu From Lake Powell to Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

From Lake Powell to Monument Valley

Door: Abs & Rod

Blijf op de hoogte en volg Abby

30 September 2017 | Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

Op naar Lake Powell en Antelope Canyon. Onderweg gestopt bij Horseshoe Bend, waar de Colorado river een bocht van 270° maakt en een vorm van een hoefijzer heeft. Je bekijkt het van bovenaf want de rivier ligt flink wat meters lager. Heel mooi gezicht, paar mooie foto's geschoten en weer door. De campground was weer met alles erop en eraan, helemaal top. Eenmaal geïnstalleerd ging ik checken voor tickets voor Antelope Canyon..... Bummer!!! Helemaal volgeboekt! Daar baalde ik wel van, had me er zo op verheugd. Dan maar iets anders zoeken. Dat werd een boottocht waar je de Antelope Canyons vanaf het water zag en nog veel meer indrukwekkende gebergten plus de Glen Canyon Dam. Meteen maar geboekt voor de  volgende middag. Eerst maar even een wasje draaien...NOT... nog 10 wachtenden voor u... De volgende ochtend ik naar het washok rennen en Rod appen over 10 min kunnen we Hahaha! Na een ochtendje wasdraaien gingen we het boottochtje doen. Was erg leuk en mooi. We raakten al vrij snel aan de praat met 2 Amerikanen (Paul en Becky kwamen we de volgende dag achter) zij waren met pensioen en hun Camper was hun huis, ze gingen van park naar park. Ze stonden wel ergens ingeschreven met nog een stel wat precies hetzelfde deed. Net als in Ned moet je wel een "vast" adres hebben. Ze hadden het helemaal voor elkaar. We vertelde dat we eigenlijk naar Upper of Lower Antelope Canyon wilden gaan maar dat het volgeboekt was. Becky wees ons erop dat er ook nog een Antelope Canyon X was wat minder bekend was en minder druk (je hoefde zelfs niet te reserveren) maar net zo mooi en indrukwekkend. Dat klinkt ons als muziek in de oren. Volgende ochtend komen we er toch langs kunnen we meteen checken. Terug naar de camper, ik zou deze keer koken..... nu komt een stukje dat Rod graag wil vertellen......
Rod hier,
Persoonlijk vond ik plan B met de boot achteraf beter. De Canyon vanaf het water was erg mooi om te zien. Eenmaal terug op de campground heb ik alle foto's op de computer geüpload. Daarna een Gin & Tonic gemaakt om chillend naar de foto's te kijken. Na een paar slokjes zag ik al dat Abs steeds vager begon te kijken maar goed..zo stoer dat ze is zei ze met een dubbele slissende tong.....alsss jij nog een GinTonic maakt dan gaaa ik vandaag koken hahahaha. Wij hebben heerlijke pasta gegeten maar ik moest toch helpen in de keuken...als jullie begrijpen wat ik bedoel whahhaha....onze ugg Indiaan zag het niet erg helder meer.
Abs weer aan de beurt.  De volgende ochtend alles weer rijklaar maken en op zoek naar Canyon X. Was makkelijk te vinden. Wij kwamen aanrijden en konden meteen mee met de tour. Onze gids keek naar mijn foto's en zei mag ik even... zo, zo en zo... even mijn camera in de goeie stand zetten voor het mooie effect op de foto's.... ROD!!!! Moet je ook laten doen! WAUWWWW!!!! Hele gave foto's!!!  Op een gegeven moment stappen we de eerste Canyon weer in het (licht was inmiddels veranderd) Heeee!!!! You went!!!!  riep Becky. Wij "Jaaaa!!! Thanks for the information it is great!"  Na nog wat heen en weer geklets gingen we ons maar voorstellen.... en weg waren we weer.... door naar Monument Valley. Na 2 uurtjes rijden waren wij op de plaats van bestemming kwart over 3...oh nee kwart over 4..... 1 uur tijdsverschil in Utah. Als wij op zouden schieten kunnen we nog net de sunset tour mee doen..... maar dat moet ik dan eerst nog even tegen Rod zeggen die nog in de Camper zat. Arme jongen rijdt zich helemaal suf en dan moet hij ook nog mee met die stomme tourtjes. Hij krijgt gewoon geen rust. Maar sportief als die is ging hij lief mee...... Eerst even een betere plek voor de Camper regelen want deze was K.. met peren ergens vlak naast een looppad en picknick plek, we bleven maar 1 nacht maar toch..... Geen probleem 5$ extra en we kregen een perfect plekje. Op naar het volgende avontuur ;-) gelukkig was het een mooie tour over de indianen grond "Ugg"  "echt ik weet het zeker!!!" Met Mittens (bergen waarvan de zijkanten hoger zijn dan de bovenkant breed is) en Mesa's (Spaans voor tafel....waarvan de bovenkant breder is dan de zijkanten hoog zijn). Na 2,5 uur eindelijk relaxen in de camper ;-) was een druk maar leuk dagje in Indianenland!
Greetzz Abs & Rod

• 30 September 2017 - 18:40

Asnath:

Geef mij maar zo'n 'stom tourtje' ... Anythimn! Gaaf die foto's in Indianenland ;-)

• 30 September 2017 - 20:42

Ray :

Het is al een hele reis, wat hebben jullie al ontzettend veel gedaan. En jullie zijn niet eens op de helft! Geniet ervan ;) Heel mooi effect, prachtig die canyon. Uggg!

• 01 Oktober 2017 - 03:23

Ivilin:

Hiiii Dushies

• 01 Oktober 2017 - 09:29

Brigitte :

WoW! Super mooie foto's

• 01 Oktober 2017 - 13:54

Angélique:

Jeetje wat een super gave "stomme" toertjes maken jullie :p hihih die kleuren zijn echt prachtig en wat zijn wij mensen dan nietig als je dit ziet, wauw!! Rod op een paard :-) stamt hij af van de cowboy's haha lekker stel de Indiaan en de Cowboy ;-) jullie zitten gelukkig wel in het goede land hiervoor Uggg & Houwdie Xxx

• 01 Oktober 2017 - 16:43

Marion:

Goeie tip van die pensionado's, lekker het hele jaar op stap ;) maar dat duurt voor jullie nog wat jaartjes...
    Mooie kleuren op de foto's!
    Gruutsjes vaan Paul en Marion

• 06 Oktober 2017 - 04:34

Esther:

Supergaaf! Wij moesten Antilope overslaan vanwege de extreme hitte die dag (48 graden). Zo te zien moeten we daarvoor echt terug.

• 06 Oktober 2017 - 04:35

Esther:

Oh, te vroeg gedrukt.... Veel plezier nog!