Joshua Tree - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Joshua Tree - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Joshua Tree

Door: Rodney

Blijf op de hoogte en volg Abby

25 September 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Joshua Tree 23/9/17
Het avontuur is begonnen. Vanmorgen zijn we vroeg uit de veren gegaan omdat wij de Camper gingen halen. De wekker sloeg half 7. Rod je moet eerst nog een verhaaltje online zetten zei Abs….uhhhh ik moet natuurlijk helemaal niks hahaha….maar goed dat werd in een half uurtje gefixt. Tussendoor snel douchen en een ontbijtje op de kamer. Daarna spullen bij elkaar rapen om uit te checken. In de lobby van het hotel via de Uber app een auto geregeld. Deze kwam binnen 4 minuten om ons op te halen. Eenmaal naar buiten zag ik dat het een hele kleine auto was…..aangezien wij behoorlijk wat bagage bij ons hadden zou dit nooit passen (2 grote koffers, 2 volle rugzakken, 2 cameratassen en een verhuisdoos vol met spullen van de 1 dollarshop hahahaha) Hello Anthony…hi Rodney zei hij…. I don’t think that our luggage will fit sir….why not…..your car is really tiny and our luggage is very big...Oke than, you can cancel and call another car. Dit geintje kost natuurlijk wel 5 dollar voorrijkosten hahaha. Oke weer naar de lobby dan maar om een nieuwe auto te regelen. Dat ging erg vlot want binnen 5 minuten kwam een grote auto met Gabriel als chauffeur. Hoewel het spitstijd was verliep de rit soepel en redelijk snel. Om 09:30 uur werden wij verwacht bij de camper maar wij kwamen om 09:00 al aan dus maar even gluren naar al die campers die geparkeerd stonden. Wij moesten ons melden bij de video room om een filmpje te bekijken met tips hoe je een camper moet bedienen enz. Dit hadden wij thuis in Nederland natuurlijk al gedaan maar dubbel genaaid houdt beter zullen we maar zeggen. Tadaaaaaa daar was ie dan onze C25 RV uit 2017, het zag er spik en span uit. Rondje om de camper binnen en buiten, check check dubbel check en ja hoor het zou Rod en Abs niet zijn als we niet iets zouden zien dat gemaakt moest worden…..knipperlicht en remlicht rechts achter moest vervangen worden, dit duurde gelukkig niet lang…..daar gingen we dan. Het rijden met de camper verliep op zich soepel maar moest wel even wennen aan de manier van invoegen enz. Op naar de Wallmart (grote supermarkt) om veel boodschappen in te slaan. En ja hoor verkeerde afslag hahaha oke dan een stukje terug en opnieuw proberen. Nu wel gelukt pfffff. In Wallmart hadden wij 2 karren vol met boodschappen waaronder water….Abby zei dat we veeeeel water moesten hebben. Dus ben ik met die opdracht water gaan halen. Ik kwam met 10 gallon flessen terug….1 gallon is 3,79 liter dus reken maar uit. Zouden wij genoeg water bij ons hebben:-p tijdens het schrijven lig ik nu in een deuk whahahaha. Eindelijk klaar met boodschappen doen en alles in de camper installeren. Op de Highway en Interstate was het heel erg druk en chaotisch, je wordt aan beide kanten ingehaald en de wegen waren niet echt denderend. De camper was behoorlijk zwaar….zou het misschien van al dat water komen?? Ik vermaakte me wel prima want we reden in de USA op de highway tussen de grote trucks whoehoe. Het was ongeveer 3,5 uur rijden naar Joshua Tree, daar gold first come, first serve dus wij waren benieuwd of er voldoende plaats was op de Blackrock Campground. Ach jee plek zat, camper inparkeren en stabiliseren (waterpas) dit is nodig voor een goed functionerende koelkast. Oja…geld in een envelopje stoppen en in de brievenbus gooien dan heb je betaald helemaal top toch! Gemakshalve hebben wij macaroni and cheese uit de magnetron gegeten. Abs had wel een gezonde salade erbij gemaakt…wij hebben niet voor niets veel boodschappen gehaald. Daarna nog buiten met een wijntje gezeten en naar een fantastische sterrenhemel gekeken. Het is hier heel donker dus je kunt het heel goed zien. Overdags was het hier 25 graden maar in de avond koelde het flink af. In de nacht was het zo koud dat wij 3 dekens over ons heen hadden gelegd. Abby keek in de ochtend naar buiten terwijl ik nog half lag te slapen en zei ohhh wat een mooie zonsopgang… ik antwoorde duf..... uhhhh ligt er ook ijs? Abs kwam natuurlijk niet meer bij van het lachen hahaha. Na een lekker ontbijtje in ons eigen camper besloten wij om een wandelingetje te gaan doen. Abby was dankzij Isabel goed uitgerust met een heupcamerahouder!(Scrabbelwoord??) Muchas gracias chica! Nooit gedacht dat wij boven aan een berg van 400 meter zouden eindigen en maar liefst 15,5 km gewandeld. Halverwege gingen wij op de grond zitten om even uit te rusten. Zegt Abby ineens, ik was in mijn vorig leven een indiaan! IK WEET HET ZEKER! Ik antwoorde alleen maar heel droog…..UGGG…Deze wandeling was behoorlijk zwaar maar het uitzicht was fantastisch. Onderweg hebben wij Squirrels, Jackrabbits, Coyote’s en 2 slangen van ongeveer 1 meter gespot. In de middag konden wij natuurlijk geen boe of bah meer zeggen en zijn we met een glaasje wijn voor de Camper gaan chillen. Gelukkig hebben wij gekleurde glazen zodat de wijn niet opvalt, want je mag hier geen alcohol buiten jouw camper nuttigen. Straks nog even koken en morgen vroeg weer op pad richting Kingman.

• 25 September 2017 - 10:27

Angélique:

Yesssssssssss het avontuur is begonnen en wat een gave camper ;-)
    Gelukkig ook een goede wegligging door al het water hahah Wist niet dat je buiten je trailer geen alcohol mag nuttigen... begrijp ook niet zo goed wat daar de reden van is, ben ik nu blonT?!
    De foto's zijn weer prachtig en wat een gave natuur, ben benieuwd naar de volgende locatie.
    Goede reis en dikke knuffels ook voor Indiaan Abs hihi Xxx

• 25 September 2017 - 16:17

Anja Fluit:

Hoi, Heerlijk om te lezen dat bij jullie ook wel eens wat fout gaat. Wat een fantastische reis hebben jullie uitgestippeld. En wat een mooie omgeving. Geniet ervan, heel veel plezier en laat ons lekker meegenieten van jullie leuke reisverslagen en foto's. We kijken uit naar de volgende. groetjes Anja Fluit.

• 25 September 2017 - 18:06

Mam:

Een heel mooi verhaal en foto' ga zo door.gr.mam

• 25 September 2017 - 20:44

Ray:

Ontzettend gaaf, is toch fantastisch om die dieren zo te spotten!
    Geweldig jullie rondtrekken in een camper, lijkt me prachtig onder de sterren! Maarre wel water drinken heh ;p

• 27 September 2017 - 12:51

Wim:

Zooo gaaafff en zooooo deja-vu en door jullie verhaal zoooo graag weer willen toeren met het campertje in de US of A
    Geniet ze.

• 27 September 2017 - 22:06

Asnath:

Heerlijk avontuur in zo'n camper en leuke foto's! 10 gallon, wow met al dat water zouden jullie die cactussen nog om zeep kunnen helpen

• 27 September 2017 - 22:10

Asnath:

Oeps de rest van m'n zinnetje verdween...:p nou geniet ervan en dikke knuffel