Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

12 Juni 2018 | Hong Kong, Hong Kong

Hong kong
De dag van aankomst

Na een pittige vlucht.... het is ons allebei niet gelukt om te slapen... eindelijk aangekomen in Hong Kong. Bij de landing zat Rod al te stuiteren "wat ziet het er gaaf uit!!!"
Nadat mijn koffer echt als allerlaatste op de band kwam (dat heb je als je vroeg incheckt) en nog een half uur in de rij om te pinnen (wij waren zo moe dat we ons niet realiseerde dat er vast nog meer pinautomaten waren) en nog een half uur op de shuttle wachten waren we dan eindelijk bij het hotel. Bij het inchecken ging alles het ene oor in en het andere weer uit.... totdat..... you requisted 2 single beds..... no way! Hahaha, Rod was meteen wakker. Maar geen probleem er was nog andere kamer pfieuwww!!! Hahaha! Eenmaal op de kamer snel een douche en daarna knock out.... wel nog even snel wekkertje gezet 3 uur later...
Wakker worden was even een dingetje maar we gingen iets leuks doen dus hup uit de veren (was 5 uur smiddags) na eerst een koffie gescoord te hebben met de metro naar Victoria Peak. Tis zondag eind van de middag zal wel niet zo druk zijn....WTF..... heel druk dus....anderhalf uur later zaten we(nou ja eigenlijk lagen we, zo steil ging het) in het trammetje naar de peak. Boven aangekomen was het al donker..... WAUW!!!! Wat een uitzicht! Zo gaaf!!! Zoals ik al zei was het druk, dus een goed plekje zoeken voor de lasershow. Na tig foto's verder was het tijd voor de show. Vol verwachting stonden we daar...... wat een bummer... je zag zeggen en schrijven 4 stralen en alleen maar wit. Hahaha!! Maar het uitzicht alleen al was geweldig! Terug stond er weer een mega rij en de enige taxi die we stond vroeg de hoofdprijs.
De taxi stond voor een restaurantje wat er erg leuk uitzag, dus eerst maar eten voor we in de rij gingen staan. Prima keus, was een leuk en gezellig tentje :)
In het hotel weer in bed gestort en lekker geslapen :)
Na heerlijk te hebben geslapen, waren weer lekker op tijd wakker. Ik ga vandaag lekker mijn makkelijke sandalen aandoen.... OMG ik keihard lachen, dus Rod zegt wat??? ik zeg kom maar kijken. hij komt niet meer bij.... 2 dezelfde rechterschoenen bij me en links liggen allebei thuis.... zal jullie de uitleg waarom ik 2 van hetzelfde heb besparen. Zwaar balen dus.... Na ons zelf te hebben getrakteerd op een ontbijt buffet bij het Hyatt gingen we op pad. Met de gondel "ngong ping 360" naar de grote Boedha. Wat een hitte(maar in de metro was het ongeveer -5 Brrrr), maar clear sky .... en dat voor de regentijd.... de Boedha is mijn favoriete uitje als ik in Hong Kong ben en gelukkig vond Rod het ook fantastisch! De trap op was even een dingetje met die hitte, gelukkig had iedereen er last van ;) boven bij de Boedha wij een rondje er omheen wandelen. Zegt Rod "We moeten hier naar beneden dit is het begin." Ik "nee, hoor we moeten nog een half rondje" ...kibbel kibbel..... Zegt Rod " kijk maar"... ik" Verhip je hebt gelijk, ik weet zeker dat die boedha zich heeft omgedraaid toen wij een rondje liepen......" Rod helemaal in een deuk, maar ik ben er nog steeds van overtuigd.... Daarna hebben we nog even de tempel bezichtigd en een koe geknuffeld. Ik ging de koe achter zijn oren kriebelen en hij ging met zijn neus naar de grond en begon een beetje te waggelen, ik dacht dat komt me bekend voor en idd plof ging hij lekker liggen <3<3 zo lief! Rod ook nog even met zijn mattie kriebelen<3 andere mensen durfde niet, hahaha! Gingen op 2 meter afstand een foto maken " kijk ik sta met een koe op de foto" ..... Op de terugweg was het gelukkig iets aangenamer in de metro. Op Nathan road even snel een shoprondje en bij een restaurantje naast het hotel gegeten..... en gedronken.... pfff even bijkomen.;)
's-avonds lekker over de markt geslenterd en als afsluiting een drankje genomen in de Skylounge met een gaaf uitzicht op Victoria Harbour.

  • 13 Juni 2018 - 09:27

    Angélique:

    Hey wereldreizigers :-)

    Wat heerlijk dat wij met jullie weer mee op reis mogen hihi en ik heb nu al genoten van jullie verhaal en foto's!!
    Abby hoop dat je al nieuwe sandalen hebt gevonden, wel zo prettig in die warmte ipv sneakers.
    Geniet en ik geniet mee en wacht vol spanning op het volgende reisverslag ;-)
    Veel liefs Angélique

  • 18 Juni 2018 - 18:11

    Ray:

    Ha globetrotters!
    Ja ik liep gewoon al achter, dus gauw even inlezen ;) Weer een totaal andere bestemming. Wat een gebouwen, kan me voorstellen dat het er druk is! Geniet van jullie reis en kunnen wij weer gezellig meehoppen door jullie avontuur :) x

  • 18 Juni 2018 - 18:09

    Ray:

    Ha globetrotters!
    Ja ik liep gewoon al achter, dus gauw even inlezen ;) Weer een totaal andere bestemming. Wat een gebouwen, kan me voorstellen dat het er druk is! Geniet van jullie reis en kunnen wij weer gezellig meehoppen door jullie avontuur :) x

  • 24 Juni 2018 - 16:10

    R.aveloo:

    Hoi vakantiegangers,
    Jullie zijn lekker aan het genieten, lekker eten en mooi natuur zo meteen
    Leuke trip, enjoy it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Abby

Traveling around the world

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 35955

Voorgaande reizen:

16 Maart 2023 - 01 April 2023

Vietnam

30 September 2022 - 20 Oktober 2022

EAST USA 2022

02 Januari 2020 - 18 Januari 2020

Houston-Galveston-Honduras-Mexico-Texas

09 Juni 2018 - 26 Juni 2018

Hong Kong-Koh Samui-Bangkok

17 September 2017 - 20 Oktober 2017

West Coast USA

26 September 2016 - 15 Oktober 2016

Rondje Azië ......

03 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Thailand here we come!!!!

17 September 2013 - 24 Oktober 2013

Down Under

Landen bezocht: