Bangkok dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Bangkok dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Abby

05 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 1 (Rodney hier)

Inchecken op Schiphol verliep prima. De vlucht ging ondanks 10 uur 30 heel vlotjes.Vliegtuig Eenmaal in Bangkok aangekomen kregen wij al heel snel onze rugzakken. Alles werd duidelijk aangegeven. We kochten treinkaartjes....maar die reed niet......dan maar een andere trein. Daar gingen we voor een rit van ongeveer een half uur. StationEenmaal in de stad moesten we ook een taxi hebben om naar ons hotel te gaan. Er waren taxi's in overvloed en megadrukte in de straten van Bangkok. Echt alles reed door elkaar heen OMG. De tuktuks reden kriskras van de linkerbaan naar het midden en weer terug. De auto's en grote bussen met een rookpluim erachter deden ongeveer hetzelfde. Kortom chaos was compleet! Hier moet je niet zelf rijden:-)
Na het inchecken liepen we even naar buiten om wat te eten. Daarna een paar uurtjes slapen om later de dag door te komen. Het is hier 5 uren later dan in Nederland. Eenmaal bijgetankt liepen we naar Khau San road. Daar was een drukte van jewelste met allemaal winkeltjes, kraampjes, terrasjes enzovoort. We liepen direct tegen een toeristisch trammetje aan die avond trips verzorgde. We kregen een folder in ons handen gedrukt en begonnen gelijk met onderhandelen. De trip zou anderhalf uur later van start gaan. Eenmaal geboekt liepen we gelijk door om snel wat te eten.
Hello sir...uhh...miss...tja wat is het nou een man of een vrouw die ons kwam bedienen. Maar goed we hebben chicken/cashew en beef/veggie met pepersauce genomen oja niet te vergeten de springroles voor Abs. Na het eten moesten we toch even doorlopen anders zouden we ons trammetje (op banden) missen;-)
Na veel tempels en bezienswaardigheden hebben wij ons heerlijk laten masseren. Ik nam een full body massage en werd in bijzondere houdingen gekraakt hahaha. Abby had een combi van footreflex en body massage....Daarna ging het lampie uit bij haar:-) ik wilde nog een singha bier;-) dat werd dus op de kamer.
Dag 2 (Abby hier)
Pfff inderdaad de drukkende hitte trekt mijn persoontje niet was even vergeten hoe f***ing warm het hier was deze tijd van het jaar...... knallende hoofdpijn, baalde als een stekker,maar (klop klop)nu gaat het goed.
We begonnen met een heerlijk ontbijt daarna vervoer regelen voor donderdag het nationaal park (nog niet zo makkelijk hoor Ali;-))
Vervolgens naar het grand palace, waar we onderweg verblijd werden met de koning die langs kwam rijden. Al het verkeer stop gezet, militairen en politie in houding opgesteld. Heel veel poeha. Gaaf om te zien, iedereen hoeden en petten af armen naast je lichaam...... Wij ook..... beetje anders dan bij ons haha! Daarna ging alles weer gewoon door alsof er niets gebeurd was.
Tijdens onze bezichtiging van het paleis begon het een beetje te druppelen, voor de zekerheid maar wegwerp regenjassen gekocht Verbijsterd gezichtje precies op tijd whahaha bijna tot onze knieën in de regen gelopen.
Nog even een kleine frustratie van mijn kant, doe ik netjes een lange broek aan voor de tempels mag ik overal naar binnen behalve bij 1.....Daar moest de vrouw een lange rok aan.... okeeee, Rod mocht wel naar binnen. Sta ik op Rod te wachten komt er echt zo'n rare Chinees met een plastic zakje wat hij kwijt wilde. Loopt hij naar de tempel en duwt het zakje in de versiering van de tempel.......als je me kwaad wil hebben moet je dat vooral doen.
Ik heb hem in het Nederlands en Engels duidelijk gemaakt(lees uitgescholden) dat dit heel associaal was. Hij stond me stom aan te kijken en gooide het toen maar in de vuilnisbak die 3 meter verder stond. Grrrrrr cultuurbarbaren!
Na een half uurtje tijdens onze bezichtiging van de liggende Boeddha (WAT PO) was het weer droog.
Gezellig met het bootje naar de overkant. ....3 min. .. Daar tempel van de dageraad (WAT ARUN) bekeken en weer terug, lekker lokaal geluncht. Nu heerlijk op een terras aan de G&T(voor de niet kenners Gin en Tonic) even bijkomen van alle indrukken. Morgen staat fietsen op de planning.......duimen dat het droog blijft!

• 05 Mei 2015 - 18:27

Isa:

chica complicada laat die Chinees met rust

• 05 Mei 2015 - 18:29

Ray:

Zo mn favoriete wereldreizigers zijn weer midden in een totaal andere cultuur gesprongen! Hihi klinkt als een ware chaos dat verkeer ;) Ja hoor abby geef jij ze maar van langs rondom de wereld whahaha :p

• 07 Mei 2015 - 08:43

Alida Batelaan:

Chica complicada hahaha.. Is t nou wel gelukt met het vervoer voor National Park dan? Mooie foto's en herkenbare drukte ;) Alles op de Serre rustig.. alhoewel er af en toe wel wat mannen naar buiten komen lopen uit jullie woning met tv's etc.. is dat een probleem? :P :P

• 08 Mei 2015 - 04:55

Asnath:

That's my girl, vertel t hem maar die Chinese cultuur barbaar! Mooie foto's, alsof ik terug ben in de tijd ;-)

• 09 Mei 2015 - 11:31

Angélique:

Wauw wat super mooi en Abby goedzo hoe jij die Chinees vertelt waar zijn vuilnis hoort ;-) rare mensen!!