Rancho Cortez en dagje San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Rancho Cortez en dagje San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Rancho Cortez en dagje San Antonio

Blijf op de hoogte en volg Abby

16 Januari 2020 | Verenigde Staten, San Antonio

Eindelijk onze droom naleven, een dagje op de ranch. Lasso werpen, paardrijden, longhorns voeren, kampvuur..... HIAAA! Na 1,5 uurtje rijden kwamen we bij de ranch aan. Daarvoor kwamen we door het plaatsje Bandera.... de ene na de andere cowboy shop kwam voorbij. Ik sloeg bijna op tilt, gelukkig hadden we geen tijd..... Whahaha!

Het was heel rustig op de ranch, Trevor vroeg ook of we eerst wilde lasso werpen en daarna rijden. Prima hoor, we zijn op een ranch..... Lasso werpen ging verbazend goed, nou ja, soms dan ;))) het draaien met de lasso hadden we in ieder geval meteen te pakken, nu de hoorns nog.... daarna kwam er nog een dame voor een rij toertje dus waren we met zijn 3en. In het begin hadden we aangegeven helmen op te doen. Het werd een rustig stapritje door de mooie natuur..... Rod " zit ik hier met die stomme helm op alle foto's" maar ja United States dus het mag niet zomaar af....Trevor (was wel een mannetje hoor) vroeg op een gegeven moment hoe oud we hem schatten.... als iemand dat vraagt ga je al hoger zitten.... uuh 35, 37 38.... hij was 33...... Hij vond het geweldig dat we hem ouder schatten... ik zei wacht maar tot je ouder bent........ daarna hadden we even tijd voor onszelf en zijn in de hot tub gaan zitten, was heerlijk. Toen Bob terug kwam dit was een echte Cowboy.... vond ik....

gingen we met een jeepje de longhorns voeren. Het voelt echt heerlijk om daar tussen te staan. Ze waren lekker aan het knabbelen en de stier zonder hoorns was duidelijk de baas hihi! Hoezo jij hebt hoorns.... wegwezen jij! Terug naar de ranch had Bob nog een kampvuur voor ons aangestoken en na het diner zijn we weer richting San Antonio gereden. De eerste 16km onverhard en zonder straatlampen. Oh ja zei Bob nog er zijn veel herten op dat stuk...

heel veel... en bedankt:/ nou gelukkig geen hert gezien. Wat een heerlijk dagje en mocht iemand ons nodig hebben op een ranch in Texas... liever een eigen ranch natuurlijk dan gaan we meteen!!! we waren ruim op tijd terug in San Antonio om de lasershow te zien op de kathedraal. We kwamen aanlopen en de eerste show was bijna voorbij mensen stonden op dus wij lekker vooraan zitten voor de volgende show. Tatatatata, bam, bam.... we schrokken ons de rambam en doken bijna onder de tafel... Het was het begin van de show.. we zaten naast de box. Rod zei Jezus, ik dacht dat er geschoten werd! Het bleek dat de sage van "The Alamo" werd uitgebeeld op de kathedraal waar heel veel gesneuvelden waren begraven en dus veel gevochten was. Daarna werd de muziek nog steeds hard maar normaler. Wat een geweldige mooie effecten, heel gaaf gedaan!

Weer een heerlijk dagje gehad:)))

Volgende dag lekker uitslapen en eerst naar de botanische tuin met de bus. Wat heb je toch horken van mensen, ach ach ach!Dat ze met mensen om mogen gaan. Pfff! Dan heb ik het over de buschauffeur. Volgens mij kon hij niet praten....hij reageerde alleen maar met gebaren en keek boos.

Bij de botanische tuin aangekomen daar een beetje rond gewandeld, was niet spectaculaire wel mooie foto's kunnen schieten. Vervolgens door naar het Pearl district met de bus.... jullie raden het al... zelfde chauffeur... maar ik zou ik niet zijn als ik nu niet zelf had uitgezocht hoe we moesten gaan en waar we moesten overstappen. Deze chauffeur was heel behulpzaam :) en zo kwamen we aan in Pearl district :) Leuke wijk in San Antonio met weer veel eettentjes. Het weer was geweldig. Dus lekker lang daar gezeten. Ik moet zeggen deze reis hebben we echt heel veel geluk gehad met het weer, echt super lekker! Ondanks een paar spetters. Terug in het hotel de koffers gepakt daarna zijn we het centrum weer ingegaan later op de avond weer heerlijk gegeten bij Saltgrass aan de river walk. Morgen naar Houston nog 1 nachtje slapen en dan is het avontuur weer voorbij. Wat hebben wij genoten van de cruise en Texas!!!

• 16 Januari 2020 - 16:52

Ray:

Superleuk als echte cowboy en cowgirl op de ranch! Alleen Ludwig en Barou miste nog ;)

• 16 Januari 2020 - 22:17

Viv:

Aaah zo snel gegaan, maar een heerlijke reis gehad! Geniet nog eventjes en een goede reis lieverds!

• 17 Januari 2020 - 11:51

Angélique:

Wat een mooi reis met een geweldige afsluiter op de ranch, zo super gaaf!! "We don't dail 911" duidelijk haha
    Lieve Rod en Abbs geniet nog van jullie dagje in Houston en een hele goede reis naar huis.
    Dank je wel voor het mee mogen reizen op deze bijzonder reis voor jullie koperen huwelijk. Xxx