San Antonio Texas - Reisverslag uit Texas, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu San Antonio Texas - Reisverslag uit Texas, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

San Antonio Texas

Blijf op de hoogte en volg Abby

15 Januari 2020 | Verenigde Staten, Texas

Het cruise schip verlaten ging snel en georganiseerd, onze driver was niet zo georganiseerd. Hij had met meerdere mensen afgesproken..... met onze bagage konden er nog 3 mee van de 5.... weer naar onze oude hotel gereden. Hij ging eerst de anderen nog ophalen. Uhhh... Rod... breng je ons daarna na de autoverhuur op de airport of moeten we iets anders regelen..... nee, nee, ik breng jullie hierna. Hij moest dus gewoon mensen waar hij mee afgesproken had afzeggen. Niet zo handig van hem. Hij reed ook als een dolle pfff. We waren een uur te vroeg bij het verhuurbedrijf haha! Auto maar 1 uurtje eerder genomen en brengen hem dan ook een uurtje eerder terug vrijdag:) eenmaal in de auto eerst een uur tegen elkaar gillen. Je moet naar links. Weet je het zeker... ja

.. te laat... pfff ben blij dat we Garmin erbij hebben genomen die helpt ons weer op weg. Dat ging nog een tijdje zo door maar uiteindelijk werd het rustig in de auto....Whahaha! Na 4 uurtjes en een pitstop bij onze favoriete winkel Wal-Mart om lunch te halen aangekomen bij ons hotel. We kwamen via de achterkant aanrijden. OMG! Wat zag het er shabby uit!!! De voorkant was heel anders. Mooi opgeknapt, de lobby was ruim en mooi, ook de kamer was prima.... zo zie je maar... nooit iets beoordelen op z'n achterkant Haha!

Even relaxen op de kamer daarna rondje centrum. We zaten er midden in, ideaal! Het stadje staat bekend om the Alamo een mission uit 1817 waar veel strijd is geleverd om independent te blijven dat lukte in 1836 en in 1847 sloten ze zich alsnog aan bij de VS. Morgen maar even bij daglicht bekijken. Het andere waar ze bekend om staan is the river walk. Wauw! Wat leuk en gezellig! Trapje af, kan je een heel stuk langs de rivier lopen allemaal restaurantjes langs de kant allemaal lichtjes in de bomen, gekleurde boten, waarschijnlijk elektrisch want je hoorde ze niet. Ondanks de hele lichte motregen kon je overal buiten zitten. Het was niet koud en goede parasols. We waren aangenaam verrast door San Antonio. Na het eten nog een stukje gewandeld en lekker vroeg ons bed in.

Volgende dag San Antonio verkennen, beginnend bij "the(grote....not) Alamo" een mission gebouw, maar zo klein dat je hem bijna over het hoofd zag ;p. Wat geschiedenis opgedaan want overal hoor je ""Remember the Alamo" was leuk even te zien, maar we waren zo klaar. Op naar Market Square met de bus. Bij de bushalte komt er een zwerver op ons af. "Wherey'allheading" of te wel waar gaan jullie met z'n allen heen. Ik kijk om me heen... we zijn toch echt maar met z'n 2en... "yeah your bus is stopping here". Niet veel later begint hij te schelden... niet tegen ons.. en sorry dit moet echt in het Engels. "I'm gonna kick his ass, kicking a dog. I'm gonna break his legs. I'm going to the poooolice!" Hij bleef maar doorgaan. Ik had geen idee tegen wie hij het had, maar Rod had het al door. 2 mensen aan de overkant bij het stoplicht met een hondje. Ze staken over en liepen onze kant op. "Where you think you going" zei onze zwerver. De nette mevrouw en meneer keken verbaasd. De vrouw zei hem niet echt aankijken "that way" haar man liep net langs mij en fluisterde "what did we do?..." ik fluisterde terug " you kicked your dog...." de man "What? Oh that was an accident" en ze liepen door en de rust was wedergekeerd Whahaha! Market Square deed me heel erg denken aan de markt in Mexico-stad. Nu weer ik ook weer waarom ik het zo leuk vond. Al die fleurige kleuren, mooi gekleurd aardewerk en veel zilver. Ik werd dan ook weer heel hebberig maar heb me ingehouden;))) lekker gegeten bij Mi Tierra, lunch maar leek eten voor een week phoe!!!! Wel heerlijk! Terug gewandeld via de kathedraal klein, maar mooi ook van binnen. Savonds weer bij een leuk restaurantje bij The River Walk gegeten.

• 16 Januari 2020 - 11:58

Angélique:

Wat beschrijven jullie (samen met de foto's) San Antonio mooi, lijkt mij heerlijk om zo langs het water te slenteren en hier een daar wat te eten en te te drinken.

Lache hoe die zwerver reageerde, maar zag het goed dat het hondje (per ongeluk) werd geschopt en zelfs de mensen aanspraak daarop hihih
    Ben benieuwd wat jullie verder gaan doen en gaan bekijken!!
    Geniet mooi stel en zo fijn om met jullie mee te reizen :-) Xxx

• 16 Januari 2020 - 13:21

Zach:

Wat leuk allemaal!!!!! geniet er nog van