Nasa Space Center en Galveston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Nasa Space Center en Galveston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Nasa Space Center en Galveston

Door: Abs

Blijf op de hoogte en volg Abby

05 Januari 2020 | Verenigde Staten, Houston

Om 4 uur alweer wakker natuurlijk haha! Nog even wennen aan het tijdsverschil. Vroeg ontbeten en een Uber besteld om naar NASA te gaan. Een dame zou ons oppikken.... Dat is toch geen vrouw? Oh jawel.... ze had me zo voor de gek kunnen houden, haha. Oudere dame... mompel mompel Y'all...mompel mompel.... je moest je fantasie gebruiken om haar te verstaan.... nu zou ik Abby niet zijn als ik niet had gecheckt hoe we moesten rijden. Onze dame ging op een baan staan om en U-turn te maken. "Uhh we are going to NASA centre?" "Ohhh right" ja, ik weet waar NASA is, want ik woon al mijn hele leven hier.... op de afrit auto in zijn achteruit, Rod verwilderd om zich heen kijkend. WTF! Kijk zegt Rod nu gaan we het beleven ze doet haar race handschoenen aan, waarschijnlijk komt er zo een Verstappen bocht aan! Whahaha! Gelukkig geen ongelukken gebeurd.... NASA was gaaf en interessant. We waren lekker vroeg en was nog rustig. Yeah! We hebben een echte maansteen aangeraakt...... leek op lavasteen... Heel veel ruimtepakken gezien en alles wat met ruimtevaart te maken had. Jammer dat je niet kon uitproberen hoe het was om geen zwaartekracht te voelen. Had ons heel cool geleken. Maar met ons vele denk ik, woehoe!
Ok tijd voor een Uber naar het hotel. Een Tucson met een invalide kaart... uhhh okeee... maar er was niets te merken aan meneer, hij rende gewoon rondom zijn auto. Ik zei tegen Rod misschien kan hij ons ook naar Galveston brengen(onze volgende bestemming 30min rijden) eerst even kijken hoe hij rijdt zei Rod. Afijn 2min later vroeg Rod het aan hem, ja is prima. We moesten alleen de bestemming toevoegen en als we onze koffers hadden gepakt konden we gaan. Dat gezegd hebbende reed hij zijn auto bijna in puin..oeps! Die blik van Rod hahaha! Nadat iedereen een plasstop gemaakt had in het hotel incl de chauffeur gingen we weg en een half uurtje later waren we zonder problemen bij ons nieuwe hotel. Wat een geweldig hotel, upgrade naar een grotere kamer... lekker!!! Even naar buiten wat een heerlijk weer, echt bijna zomer.... nou ja, zo ongeveer. Ook een slaapje doen (jetlag).... en savonds naar het centrum wandelen. Lekker dunne kleding aan, was zo lekker smiddag. De receptionist liet ons buiten zien hoe we moesten lopen.... we zijn hard naar binnen gerend om onze winterkleding aan te trekken. OMG scheelde zeker 10 a 15 graden brrr en harde wind, maar bikkels dat we zijn hebben we lekker gelopen. Heerlijk gegeten bij Willie'G en nog een koffietje genomen en ook weer terug gelopen. Hier hebben we de politie op scherp gezet. Er waren huizen nog mooi versierd en ik denk ik maak een foto. Op dat moment kwam de eigenaar thuis(ik stond aan de overkant van de straat tussen 2 auto's en Rod en stukje verder) ik probeerde me een beetje te verstoppen en Rod stond een beetje naar de lucht te kijken. Op dat moment kwam er een politieauto langs. Ons raar gedrag viel op een we werden even vol in de schijnwerpers gezet (die hebben ze in Nederland volgens mij echt niet op de politieauto's) hij reed door dus snel en foto gemaakt en daarna moesten we nog 25 min lopen.... sowieso is dat "not done" als je dat zegt reageren ze echt vol afgrijzen "you gonna walk!!!!!" Tijdens die wandeling zijn we de 2 politieauto's tig x tegen gekomen Whahaha we werden geobserveerd. De grootste lol natuurlijk met zijn 2en.... daar zijn ze weer kom we gaan suspicious doen. Rod half bukkend naar de overkant sluipen. "Rod stop daarmee, we willen nog op de boot....." gelukkig goed aangekomen bij het hotel...
Volgende dag rustig aan gedaan
Heerlijk over het strand gewandeld, het weer was weer super lekker :) vervolgens trammetje gepakt en om naar het centrum gaan. Beetje rondgekeken en bij SharkShack geluncht eenmaal weer terug in het hotel alles klaar maken voor morgen.... the cruise.... we zijn zo benieuwd... nog gegeten in de stad en lekker slapen..... het zal even duren voor we er weer zijn, hopelijk met geweldige verhalen.

• 08 Januari 2020 - 16:47

Viv:

Hahaha, lekker stel zijn jullie ook

• 13 Januari 2020 - 12:29

Angélique:

Wat zijn jullie weer heerlijk aan het genieten!! Leuk om zo NASA met jullie mee te kijken en onze trots André Kuipers op de foto, zo gaaf!!
    Rodney en Abby geen gekke dingen doen, dat de politie jullie oppakt hoor haha Ik zie het helemaal voor mij :-)