Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Rodney

Blijf op de hoogte en volg Abby

12 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Mai

Eerst nog een uurtje vliegen van Cambodja naar Bangkok om vervolgens over te stappen voor de vlucht met Thai Lion naar Chiang Mai. Zullen we eerst lunchen zeiden wij en je raadt het nooit...Na twee keer knipperen zaten wij aan een whopper cheese met patat...Dit smaakte prima na al 2 weken lokaal eten. We gingen met een 737-900ER voor de kenners:-) Abby zei meteen oww wat vreemd deze heeft meer zitplaatsen dan van KLM....Hier zaten 40 rijen van 3. Abs maakte zich bekend als cabin attendant bij een van stewards om aan te geven dat ze dit type zo niet herkende......waarop hij verontwaardigd reageerde....Ja dat kan wel zo zijn maar dit is uw stoel:-l Okeeeeee........Bij aankomst namen wij een taxi naar het hotel. Het was een aardige chauffeur dus boekten wij hem direct voor de volgende 2 dagen. Even snel douchen en paraderen over de Sunday market. Mijn God wat een drukte..pfff. Wij namen een zijstap om te eten bij The Writers club staat bekend in diverse gidsen. Het is een soort van garagebox restaurant annex bar. Het eten was oke maar niet om over een huis te schrijven. De volgende ochtend vroeg uit de veren om een aantal bijzondere tempels te bezoeken. De Wat Phra That Doi Suthep stond als eerste op het programma. Deze lag op 1600 meter hoog waar je onderweg tevens een mooi uitzicht had over de stad van Chiang Mai. De tempel zelf was behoorlijk bling bling. De volgende was Wat Umong Temple beter bekend als de forestTemple aan de beurt. Deze was midden in het bos en had een magische uitstraling. Buddha beelden zaten onder het mos en waren gegroepeerd alsof het een begraafplaats was. Ondergrondse tunnels waren met elkaar verbonden waarin diverse Buddha "bidplaatsen" stonden. Hierin was ook wierook aanwezig waardoor het speciale gevoel nog intenser werd ervaren. Als derde en afsluiter van de toer gingen wij een rondrit met paard en wagen doen door de ruïnes van de oude stad uit de 8e eeuw.....Wiang Kum Kam. Inmiddels is het de volgende dag en dus richting Doi Inthanon National Park. In dit park staat de hoogste berg van Thailand met zo'n 2566 meter. Halverwege hadden wij ons eerste stop bij Wachiratarn Waterfall om vervolgens door te rijden naar de top. Onderweg terug stopten wij bij een plaatselijke markt, Meo Hill Tribe Market, om wat lekkernijen te scoren. Het was inmiddels lunchtijd en we werden afgezet bij een restaurant dichtbij een andere waterval. Ik kreeg een mobiele telefoon van de chauffeur in mijn handen gedrukt en hij zei " press nr 1 to call me...I'm walking in the park" whahahaha cool toch? Voor de lunch moesten wij ons duidelijk maken met handen en voeten want niemand sprak Engels...Na de heerlijke lunch zijn we doorgereden naar nog een waterval. Ze waren allemaal mooi om te zien. Bij deze waterval vroeg een Thaise gids of hij een foto voor ons samen moest maken....best attent en lief toch? Ik gaf hem mijn camera en ging samen met Abs klaar staan. Hij vertelde dat hij op de derde tel foto's ging nemen. Hij schoot een paar foto's waarop Abby meteen al zei....Dit wordt hem niet:-) Hij gaf mij de camera terug en vertrok met zijn groepje. Nieuwsgierig ging ik terug kijken en schoot vervolgens keihard in de lach en vertelde aan Abby dat hij helemaal geen foto heeft genomen:-). Dus dan maar een selfie.....Rond een uurtje of 5 werden we weer netjes bij het hotel afgezet met een voldaan gevoel.

• 12 Oktober 2016 - 17:51

Ray:

Wat leuk weer een verhaal van jullie te lezen, heel wat excursies gemaakt in de reis, wat een enorme bouwwerken allemaal ;) leuk om te zien. Inmiddels is het einde alweer in zicht, we missen jullie tot snel! X