Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Abby

Blijf op de hoogte en volg Abby

10 Oktober 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

De vlucht naar Siem Reap verliep vlotjes........ nadat we savonds toch nog maar even gecheckt hadden of we bagage mochten inchecken...not... :-0 snel bagage bijgeboekt. Haha! Op de airport hadden we een shuttle naar het hotel.... een tuktuk maar dan anders.... een scooter met een zitgedeelteaanhanger.... echt waar!!! Wat een chaotisch verkeer en wat een ervaring weer. Het hotel had een kleine entree aan een hele drukke straat, maar binnen heerste er een heerlijke rust en was waanzinnig mooi en super vriendelijke mensen. Ze legden alles uit ook over de trips naar Ankor tempels en Komplong Pluk. Zo, easy does it! Savonds eten op het balkon bij The Yellow Mango overzicht over een druk straatje en een parkje waar men heel actief badminton speelde..... met hun voeten:) De volgende dag naar de tempels, onze airport chauffeur bracht ons en wachtte overal op ons. Wat een luxe en wat was het onbeschrijflijk mooi allemaal. Het had iets magisch, vooral Ta Phrom! Een heerlijk dagje met weer een niet uitwisbare herinnering erbij. De volgende dag stond het Tonle Sap meer op de planning met het dorpje Komplong Pluk. Het regende maar onze chauffeur was er weer netjes op tijd. De wegen waren heel nat en glad maar ging goed...... totdat er van alles tegelijk gebeurde:-0 stel je voor een provinciale weg. 2 banen en 2 richting, heel druk ook met vrachtwagens. Onze chauffeur rijd al de hele tijd heel netjes en rustig. Op een geven moment komt een vrouw met fiets hem tegemoet lopen op dat moment passeert een vrachtwagen op 20cm en de tuktuk achter ons remde niet af. Rod zei "LET OP" waardoor ik me schrap zette. De achterop komende scooter klapte langszij tegen onze tuktuk en schoot de sloot in, onze lieve chauffeur werd gelanceerd en kwam onder zijn eigen scooter terecht.....we zagen het zo gebeuren.... gelukkig had hij een helm op en maakte hij zich meteen klein. Onze scooter schoot ook een stuk de sloot in. Wij sprongen er meteen uit en Rod ontfermde zich over de chauffeur en ik liep naar de andere Scooter. Every body ok? Ja allemaal ok. Onze chauffeur zijn been lag open. Maar Rod en Abs zouden Rod en Abs niet zijn als ze niet voorbereid waren en konden de wond ontsmetten en pleisters plakken ;p na zeker te zijn dat onze chauffeur in orde was gingen de mannen de scooters uit de sloot vissen. Ik stond met de 2 Engelse meiden uit de andere tuktuk toe te kijken en we zeiden vol ongeloof volgens mij gaan we gewoon verder met onze toertjes. Ja..de scooters deden het nog. Rod nog 3x vragen "are you sure!" Ye ye. Ok bye tegen die andere have a nice day ;-0.... eindelijk bij de opstapplaats voor de bootjes. We hadden een vrouwelijke captain, een hele handige snelle dodo. Om weg te kunnen moest ze bootjes weg duwen, weer naar het stuur rennen, weer andere bootjes wegduwen. Ze rende van hot naar her. Leuk tochtje langs het dorpje op palen. Afgezet bij een drijvend restaurant waar je op een klein plat bootje door de mangrove kon varen...... niet bewegen dan lag het bootje om Hahaha! Weer terug bij onze vrouwelijke Captain, kreeg ze haar boot niet in haar vooruit. Nu moet je weten dat alles met touwen werkt. Het stuur, het gas, de koppeling dat weer met een touwtje ergens anders aan zit... heel ingewikkeld.... dat was dus stuk en terwijl iemand aan het repareren was dreven we richting iemand zijn boot (lees huis) Rod snel voor op de boot om tegen houden en weg te duwen ik achter. Het was dus zo’n dag, dat heb je wel eens ;) boot gemaakt, weer richting haven. Slaat de boot af en nog een keer en nog een keer. Met veel moeite heeft ze ons terug kunnen brengen. Onze chauffeur stond weer trouw te wachten, nu nog terug. Maar de regen was gestopt en de wegen drogen snel op, dus we waren snel en veilig weer terug in het hotel. Savonds nog gegeten in de hele drukke Pubstreet waar een straat artiest ons vermaakte. Hij was zo slecht dat het weer zielig was en iedereen hem geld gaf Hahaha! Dat kon natuurlijk ook zijn act zijn ;p morgen weer vroeg op naar ons volgende avontuur!

• 10 Oktober 2016 - 20:02

Ray:

Wat een verhaal weer ;) ja ik weet nog van jullie vorige reis dat het verkeer daar echt een chaos is, wat een ramp! Och och blij dat jullie de kant van het slootje zijn gevallen en niet de kant van de vrachtwagen!
    Gelukkig is alles goed gekomen, prachtige foto's tot nu toe gezien van tempels en veel groen. Prachtige reis weer!
    Lafjullie X

• 10 Oktober 2016 - 21:18

Irene:

Geweldig verhaal en gelukkig geen letsel.blijf genieten van alle moois en het samen op reis zijn
    Wij genieten vn jullie verhalen en mooie foto's
    Liefs uit het koude Nederland

• 11 Oktober 2016 - 13:34

Isa:

Gelukkig goed afgelopen, weer een mooi reisverhaal er bij!

• 11 Oktober 2016 - 16:42

Alida Batelaan:

Zo, heb maar ff ingelogd, dan weten jullie dat ik het ben :P Zitten jullie me nou jaloers te maken met sticky rice met mango?! Mooi hè Angkor.. Jullie hebben er nu ook een stoer verhaal bij van t verkeer in Azië :P Geniet lekker buurtjes, maar zo te zien lukt dat aardig! Dikke knuffel! X