Blog 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Blog 6

Door: Rod

Blijf op de hoogte en volg Abby

14 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Rodney hier
Tijd om verder te reizen door Thailand. Vandaag terug naar het vasteland per speedboot. Na 3 gemiste speedboten kwamen we erachter dat Abby haar leuke havaianas op het strand heeft laten liggen:-(. Weer iemand blij gemaakt ;-). Daarna 3 uren in de taxi naar de airport voor onze vlucht naar Chang Mai. Eenmaal weer op het vasteland gelijk weer onderhandelen om rechtstreeks naar de luchthaven te gaan. De dame die dat coördineerde pakte haar telefoon en het was snel geregeld. Normaal gesproken moet je in het centrum van Bangkok op een ander busje overstappen. Als je een paar extra Thaise bath er tegenaan gooit is het allemaal prima te regelen. Onze taxirit ging voorspoedig en we waren ruim op tijd op de luchthaven. De vlucht stond pas om 8 uur in de avond gepland dus hadden we tijd om een warme maaltijd te nuttigen. De vlucht met Thai Lion Air was met 55 minuten een feit. In Chang Mai kwamen wij in een prachtig hotel terecht. Na een drankje en nog wat Internet vielen onze luiken dicht. Morgen weer een dag:-)
Wist je dat
☆ In het Khao Yai national gebied de hoefijzerneus vleermuizen vliegen?
☆ Dat de minibussen via de motorkap gas tanken?
☆ Dat softboiled egg in Khao Yai lodge altijd hard zijn?
☆ Als de chauffeur van de minibus 4 uur lang pompend gas geeft je al na een een half uur kotsmisselijk wordt?
☆ Als een glazen waterfles kapot vriest in de koelkast.... de gasten het statiegeld moeten betalen?
☆ Als iemand betaald om door het toiletpoortje naar binnen te gaan en jij als een kip zonder kop naar buiten rent, diegene niet meer naar binnen kan......
☆ Dat de toiletten in Thailand ongeveer 20 centimeter hoog van de grond zijn?
☆Als een Thai zegt...Leem eh Loemlombel dat hij.... name and Room number bedoeld?
☆Als je een cappuccino na het eten om 21:00 besteld dat ze dan zeggen sollie sir coffee close at 2 pm.
☆ Ze bijna allemaal geen engels begrijpen en zeggen "one moment" en vervolgens nooit meer terugkomen:-)

Vandaag staat een rit met de tuktuk door Chang Mai gepland. Dat is al een ervaring op zich....Na bezoek aan tempels, paraplu fabriek, zilver/goud smederij zijn wij uiteindelijk naar de "Tiger Kingdom" gereden. Whaaaaauuuw de foto's spreken voor zich....

• 14 Mei 2015 - 08:44

Ray:

Whahaha Nee dat wist ik allemaal dus niet

• 14 Mei 2015 - 10:18

Alida Batelaan:

Leuk verslag Lodney :P

• 14 Mei 2015 - 11:22

Rodney:

@ Alida....Ja dat heb ik van jou gepikt :-)

• 18 Mei 2015 - 17:41

Angélique:

Wist je dat...

Ik dat niet wist Rodney..
    Jullie wel heel erg leuk schrijven ;-)
    Ik snel verder ga lezen...
    Ik een blog of 3 achterloop :-(
    Ik de foto's fantastisch vind
    Ik jullie een dikke knuffel geef :-) Xxx

• 18 Mei 2015 - 17:55