The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Abby&Rodney

Blijf op de hoogte en volg Abby

17 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

Abby hier:-)
Aangekomen in Adelaide gingen we meteen de buurt verkennen en iets eten. Wat we zagen was niet noemenswaardig. Wel leuk op een balkonnetje zitten eten. Volgende dag relaxt gedaan en rondgeslenterd. Nog even de botanische tuin bezocht en 's avonds de lekkerste pizza ooit gegeten@ Amalfi 29 Fromestreet....... voor diegene die ooit nog eens naar Adelaide gaan.
Het is de 10e en tijd voor de auto......laatste stuk van onze reis:'-(
Bij de airport zei de dame achter de balie " we hebben een mooie Hyundai voor jullie" ...... was het even stil en ik "O, no" en Rod ......"We hate Hyundai......." hahaha! Ze aarzelde geen moment en zei "you want an other car??" "YES PLEASE!!!" En dus kregen we een Nissan X-trail, kikke bak!!! Mogelijkheid tot 4wd, helemaal stoer :-):-):-)
We gingen opweg naar Barossa Valley. Wauw, wat is het daar mooi, weer een hele andere omgeving. Alleen maar Vinyards de ene na de andere. Ons hotel was ook gaaf, we hadden een bubbelbad naast ons bed.... echt waar! Je sprong zo van je bed in bad:-)
Vanuit het hotel zijn we lopend naar de wijngaarden gegaan. Het hotel probeerde ons nog een tour aan te smeren, maar ons kennende bleven we toch plakken bij de een of andere wijnproeverij en zou de hele tour moeten wachten.....
Bij de eerste wynery LEHMANN werden we goed ontvangen en ook goeie wijnen en volgordes aangegeven. We waren zo slim om ons bij 1 druivensoort te houden:-P na 7 geproefd te hebben vonden we het wel genoeg........en gingen naar de volgende...... deze was kleiner LANGMEIL, gezelliger maar minder professioneel dan die grote. Rod zei deze 3 wil ik nog proeven,ok? ....Oh, if you taste this one you would also tray this one and this one.... OMG hahaha!
Het was gelukkig allemaal goed te lopen, terug iets langzamer dan heen! Maar we hebben een regenachtige dag goed opgevuld:-)
Wisten jullie trouwens dat Rod volgens de receptioniste van dit hotel politieagent was in Rijswijk^_^
"O, your a policeman in Rijswijk, you are not here on business are you?" Hoe ze daar nou bij kwam....we hebben het maar zo gelaten, je weet maar nooit waar het handig voor is:-P.
Ons leek het aardig om in het hotel te eten omdat het er goed uitzag. Eenmaal in het restaurantje aangekomen bleek dat de Jostieband daar ook zat te eten:-) wij gingen voor de schnitzel.... maar dat was nog slechter dan een gaarkeuken.......gauw vergeten en doorgaan whahaha.

Volgende dag zijn we 400km verderop gereden naar Robe een klein vissersdorpje aan de kust, richting "The Great Ocean Road"
Het was een super mooie rit, weer door wijngebieden maar ook door stukken "Hobbit land" de liefhebbers van The Hobbit en Lord of The Ring weten wat ik bedoel. Heuvelland en glooiingen met schitterende groene kleuren en rotsen die uit het niets opdoken,echt fantastisch!
Met de Highway reed je er zo doorheen en kon je jammer genoeg niet zomaar stoppen om foto's te maken.
In Robe hadden we ook een geweldig motel, alles klopte. Als we onze kamer uitkwamen liepen we zo een ontbijtzaakje in met heerlijke koffie. We hadden hier 2 nachten dus helemaal goed. Die avond voor het eerst BYO(je eigen drank meenemen, voelt toch raar....)gedaan, want we hadden natuurlijk de dag ervoor een paar heerlijke wijntjes gescoort. Het was een Maleisisch restaurantje. Heerlijk gegeten en van de wijn genoten:-)
Vanuit Robe zijn we naar Beachport geweest en naar Mt Gambier waar ze een Blue lake hebben, een krater van een vulkaan met grondwater gevuld met een hele mooie kleur blauw en rond de zomer veranderd de kleur naar nog intenser blauw. Weer terug in Robe gingen we een vistentje proberen dat in de Lonely planet stond.......... Het feit dat ze kip in de aanbieding hadden riep bij mij al vraagtekens op, maar meestal klopt de Lonely planet. De naam klopte ook al niet meer, hmmm...... Het eten ging dus ook meteen prullenbak in:-O

Rod hier:-)
Tijd om weer verder door te reizen met bestemming Heywood. Hier woont familie:-) om precies te zijn tante Tanya....dit is de zus van Abby's moeder. Wij kwamen hier wat later aan dan gepland omdat we tussendoor waren gestopt en ons in de tijd hadden vergist. Wij moesten de klok vooruit schuiven i.p.v. achteruit :-O. In Australië hebben ze namelijk verschillende tijdszones! Eenmaal aangekomen werden we warm onthaald....we konden gelijk aan tafel om te eten:-) Ik heb tante Tanya voor het eerst ontmoet:-) het was zo grappig de zus van mijn schoonmoeder te ontmoeten. Ik herkende gelijk familietrekjes:-). Oom Peter vond het ook gelijk gezellig om te kletsen. Later op de middag zijn we met tante Tanya naar ons nicht Sue gereden. Die woonde een kleine 10km verderop in een prachtige boerderij met schapen enz. Ook bij Sue kregen we een warm onthaal. Na een kopje koffie en wat geklets besloot Sue ons een sightseeing te geven. We mochten lekker achterin zitten en ze reed ons naar diverse punten in de omgeving.....Portland....Bridge Water...en the Blowhole.....allemaal prachtig om te zien. Bij haar jongste zoon zijn we even gestopt om kennis te maken. Superleuke middag gehad.....THANKS...SUE !! In de avond gezellig met tante Tanya en oom Peter zitten kletsen onder genot van een wijntje. Tante Tanya en oom Peter.....bedankt voor de gastvrijheid. Wij vonden het erg leuk en gezellig bij jullie:-)

De volgende ochtend zijn we half 10 na het ontbijt vertrokken. Ditmaal voor The Great Ocean Road....:-) onderweg was het adembenemend. We zijn overal gestopt om een fotootje te nemen....bv.... The Londen Bridge....the Arch....Twelve Apostels....enzovoorts. Na 8 uren rijden zijn we op onze bestemming aangekomen.....Cape Otway Bimbi park. Hier verblijven we 2 nachten in een park onder de Koala's. Als accommodatie hebben we een huisje onder een boom waar de koala's in slapen:-):-)
Na aankomst zijn we in het park gaan wandelen voordat het donker werd om te zien of er inderdaad koala's aanwezig waren....en ja hoor we hebben een aantal gespot:-) ook zagen een paar paarden in de wei staan:-) een van de paardjes had een beetje jeuk en ging aan een boom schuren precies waar een koala in hing......deze werd uit z'n slaap gestoord en moest zich stevig vasthouden.....was een grappig gezicht.....whahaha.
Abby hier:-)
Volgende dag,
We hadden deze keer een huisje ZONDER wc en douche, soort van kamperen dus maar dan iets luxer. Rod ging douchen, je moest met munten douchen 1 munt 3min, Rod had er dus heel veel bij zich...........WHAAAAAAAHAHAAAAA, na 15min kwam die terug, helemaal bevroren:-O... Heel zielig. Er was geen warm water en toen deed hij voor hoe hij gedoucht had..... al springend en dansend onder de stralen om toch maar wat water op zich te krijgen.....WHAAAHAHAHA! Ships, nu moet ik nog........:-) mijn douche was heel warm....durfde het bijna niet te zeggen:-D. Later bij de receptie bleek dat de boiller van de mannen niet goed stond:-P dus later op de dag voor Rod een herkansing en deze keer was die warm.
Ok,we waren bang dat we geen koala's(voor alida panda's:-P) zouden zien. Nou, NO WORRIES! De ene na de andere, geweldig! We gingen namelijk een buitenrit maken, met z'n 4en deze keer. Door een groot natuurgebied en over het strand. De eigenaar vertelde dat in 6 mnd tijd de koala's heel veel van de eucalyptusbomen hadden leeg gegeten en het eigenlijk een plaag begon te worden. Zoveel....... wij hollanders vonden dat natuurlijk fantastisch:-):-):-) onderweg ook nog wallaby's tegengekomen en een groot soort stekelvarken met een hele lange neus. Zodra we internet hebben even checken naar de naam:-).
Het gebied is heel groot en mooi en nadat hij doorhad dat wij konden rijden ging hij voor we vertrokken nog even checken of we op het strand konden vanwege het tij. En dat kon, wat een geweld, de zee is daar heel ruw, hier zijn dus ook veel schepen vergaan. Na 2 uurtjes waren we weer terug, het waren superlieve paardjes. We hadden de hele dag wel willen rijden. Na de lunch zijn we voor een wandeling naar de lighthouse gegaan. Dit ging door een natuurgebied en zou ongeveer anderhalf uur duren.........wij zijn na 2 uren teruggekeerd zonder die lighthouse te hebben gevonden. Wij hebben dus ook schipbreuk geleden:-)
Maar niet getreurt, onderweg kwamen wij koeien, paarden en laag hangende koala's tegen:-)
Wij sloten de dag af met een lekkere pizza die gebakken werd in een echte houtskool oven.

• 17 Oktober 2013 - 00:44

Marion:

Hoi, lekker die wijn! Leuk foto's van de family te zien, zal ze meteen als we thuis zijn aan mam laten zien.
    Geniet van jullie laatste week daar!!
    Groeten,
    PaMa ;)

• 17 Oktober 2013 - 17:53

Saskia Vriend:

Nog een weekjeeeee, Barou begint naar mij nu ook te roepen !!!!
    Geniet nog maar lekker daar .xxx

• 17 Oktober 2013 - 20:17

Isaline:

Het is daar fantastisch!!! Super vakantie!

• 18 Oktober 2013 - 06:29

Daan:

Top foto's! Nog ff genieten en dan zit het er weer op. Ik heb op afstand mee genoten xxx

• 18 Oktober 2013 - 15:00

Irene:

Ziet er weer allemaal top en gezellig uit!!!
    xx

• 19 Oktober 2013 - 13:37

Angélique:

Jullie laatste verslag, dus geniet van jullie laatste week en ik ga het gewoon missen jullie verslagen te mogen lezen en de super mooie foto's erbij!! Veel liefs Xxx

• 26 Oktober 2013 - 03:43

Ali:

Whahaha gaaf he die panda's!! Die douche herken ik wel, maar dan op 4 km hoogte met min 5!! :) :) :)