Sydney dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Sydney dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Sydney dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Abby

03 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Sydney dag 1......Rodney hier;-)

Onze vlucht naar Sydney stond om 20:00 uur gepland. Wij kwamen om 18:30 uur aan om in te checken, direct werd aan ons gevraagd of wij een vlucht eerder wilde nemen. Er ging namelijk eentje om 19:00 uur:-) gelukkig hadden we in de stad al warm gegeten en konden dus direct ons bagage afgeven en naar gate 39 rennen:-) de vlucht van Brisbane naar Sydney duurde anderhalf uur. Abby zat op stoel 12A en ik kreeg 28E. Ik raakte in gesprek met een Australiër die Patrick heette. Hij was onderweg terug naar Sydney van een 8 daagse survivaltocht in Papua Nieuw Guinea. Supercool! Vol trots zat hij te vertellen wat hij allemaal had meegemaakt. Hij verlangde wel naar zijn eigen bedje en een warme douche....kon hij inderdaad wel gebruiken...hahaha :-). Doordat wij nu een vlucht eerder hadden konden we met een shuttlebus naar ons hotel gebracht worden.Dit is namelijk goedkoper dan een taxi:-) Vol verbazing keek ik naar de chauffeurs van de shuttlebussen......deze waren grotendeels van Russische afkomst.......ik dacht dat het zoooo moeilijk was om je in Australië te vestigen....hahaha....dat terzijde. Onderweg naar het hotel vertelde de chauffeur dat hij het eigenlijk helemaal heeft gehad met Australië:-o. Hij was hier inmiddels 3,5 jaar. Hij zei letterlijk " dont mixt up holiday with immigration".....okee:-| Eenmaal bij het hotel aangekomen gingen we direct op zoek naar een supermarkt (Woolworths) om ontbijt voor de ochtend in te scoren.......en ja we hebben een stukje goudse kaas en chips gekocht om met een wijntje op de kamer te chillen:-)De volgende ochtend zijn we op pad gegaan om een weekkaart voor trein,bus,boot en metro te kopen. Daarna stond er een stadswandeling met een gids gepland om alle bezienswaardigheden met een verhaal erbij te horen. Een stukje educatie is altijd leuk:-)Zo kregen we te horen dat de Oostkust van Australië door Captain Cook ontdekt werd en de Westkust door de Nederlanders:-) en bijvoorbeeld dat Melbourne en Sydney ruzie hadden over wie de hoofdstad zou worden.......als oplossing werd de stad Canberra tussenin gebouwd......dit werd dus de hoofdstad van Australië. The Operahouse and The Harbour Bridge hebben we overdag gezien maar ook by night. Zie foto's.

Sydney dag 2.......Rodney hier;-)

The Blue Mountains staat op het programma. Vroeg uit de veren om een reis van 2,5 uren met de trein te maken. Het gebied heeft een blauwe gloed vanwege de Eucalyptus bomen! Daar aangekomen zijn we direct begonnen aan een wandelroute door het bos en langs paden en afgronden:-O
Abby hier ;-) We begonnen met het bezichtigen van "the three sisters" een bergtop die in 3en is verdeeld en alle 3 op elkaar lijken. Bij 1tje kon je halverwege in de berg staan,heel cool! We zagen daar ook een pad naar beneden. Dat gaan we doen, zeiden we hahaha :-O. Bij de daling hebben ze trappen aangelegd waar je langs ravijnen moest. En was niet zomaar stijl en zwaar.... Tjonge.... HIJG, PUF, STEUN, KREUN....Dit was conditioneel erg pittig:-O, daarna moest je natuurlijk ook weer omhoog .......pffffff.......OMG!! HIJG, PUF, STEUN, KREUN X2!!! Weer boven even bijkomen, kijk deze gaat naar watervallen, ook doen? Is maar 3 km........ Whahahaha niet zo stijl maar even zwaar over aangelegde rots trappen, naar beneden en boven, slingerdeslang. HIJG, PUF STEUN, KREUN...Mooie watervallen gezien en weer terug. Jullie begrijpen het al HIJG, PUF, STEUN, KREUN....;-)
Rod hier ;-)Al met al hebben we ruim 4,5 uur gelopen en hebben we een aantal watervallen gezien. Het was op sommige momenten afzien......maar supermooi om mee te maken:-):-).....Niet vreemd achteraf....bleek bij the three sisters THE GIANT STEPS te zijn wat wij gelopen hebben.............whahaha
Abby weer ;-)Eenmaal terug bij het uitkijkpunt moesten we nog 1,5km naar het treinstation lopen(dat hadden we 's ochtends voor we begonnen natuurlijk ook al in onze benen zitten). Al uitpuffend en bijkletsen over de mooie ervaring zie ik een express shuttle voor Katoomba(dorpje en dus trein) voorbij komen. We kijken elkaar alleen maar aan en trekken een sprintje, dat lukte nog net...... hihihi, beter.Halverwege de treinreis kwam er een of andere vreemde vogel naast ons zitten die ons er op wees dat we aan een kant zo kangaroes zouden zien...... Jaja, maar inderdaad ze stonden lekker in een weiland langs de trein te chillen. Gaaf gezicht!Eenmaal in Sydney aangekomen eerst maar even lekker zitten chillen en eten bij "The Sugarmill" daarna naar de lodge en ons bedje in, helemaal kaduuk!!!
Tot zover Sydney.....wordt vervolgd.

• 03 Oktober 2013 - 08:21

Brigitte:

Geweldig al die verhalen. Enjoy guys

• 03 Oktober 2013 - 16:46

Angélique:

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken en ook nog eens heeeeeeeeeel sportief hahaha
    Kan niet wachten op het vervolg ;-) Veel plezier en genieten! X

• 03 Oktober 2013 - 19:45

Isa:

Ben benieuwd naar the day after the blue mountains

• 15 Oktober 2013 - 19:03

Alida Batelaan:

COOL!! Mooi hè the blue mountains! Jullie hebben geluk, toen ik er was, was er een landslide.. kon dus niet zo dichtbij komen.. gaaf hoor!