Great BARRIER and Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Great BARRIER and Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Great BARRIER and Cape Tribulation

Door: Abby&Rodney

Blijf op de hoogte en volg Abby

27 September 2013 | Australië, Cairns

23-25 sept 2013

Aangekomen in Cairns kwamen we in een heel leuk en lekker motel, de douchekop willen we mee naar huis nemen(stortdouche). Alles uitpakken en nog even een beetje eten aan de overkant.....Holymoly..... kregen een partij eten op ons bord, niet normaal. Met dikke buikjes snel slapen, want morgen THE GREAT BARRIER REEF! YEAH!
Volgende ochtend netjes op tijd opgehaald. De boot was een catamaran, heel gaaf ding. Alles inclusief. Ok mag ik 2 sinaasappelsap. Dat is 6 dollar........uhhhhh! Ja klopt alles inclusief, behalve dat wat je de hele dag hard nodig hebt :-)
Onderweg naar de eerste reef kregen we een heerlijk ontbijtbuffet. Aangekomen gingen we in groepen duiken of snorkelen wat je wilde. WIJ HEBBEN GEDOKEN BIJ THE GREAT BARRIER REEF!!!!! YEAH!!!!!!!!!
Wat was dat cool! En wat een mooi koraalrif.
Onderweg naar de 2de rif werd er een heerlijke lunch voorgeschoteld, echt geweldig!
Bij de 2de rif hebben we gesnorkeld en nog meer gezien dan met duiken. Bv een hele gave schildpad en als je goed luisterde kon je hem aan het koraal horen knabbelen, hihi!
Als afscheid kregen we op de terugweg nog een glaasje wijn aangeboden. Kortom het was een superdag met veel indrukken.
Na een heerlijke stortdouche:-) de dag afgesloten met een lekkere pizza at Rattle and Humm.
De volgende dag stond er een nieuw avontuur te wachten, namelijk 2 nachten in het oudste tropisch regenwoud van de wereld. Daintree Rainforrest and Cape Tribulation.
We begonnen ons avontuur met een toer in een soort van dierentuin/reservaat met diersoorten uit dat gebied zoals koala‘s, kangaroes, wallaby‘s en cassowaries(mensen die niet weten wat dit zijn, check internet.... hele gave vogels,maar levensgevaarlijk ;-)) en allerlei andere mooie vogelsoorten.
Vervolgens een tocht gemaakt over de oudste rivier om krokodillen te spotten. We hebben er 2 gespot, eentje van bijna 2 meter.....kleintje noemde ze dat.......
Ook 2 boomslangen gezien. Heel lastig te zien omdat ze dezelfde kleur hebben als de bomen, maar Rod met zijn eagle eye zag er een! Was een mooi en relaxed toertje. Op een leuke plekje onderweg gingen we lunchen, na de lunch nog een wandeling door het regenwoud.......tenminste als de bus het doet.....niet dus. Na tig keer proberen de hulptroepen maar opgeroepen.
Rod neemt het schrijven even over....:-)
We stonden in the middle of no where en niemand had bereik op de telefoon:-( Uiteindelijk kon onze gids contact leggen met het kantoor om vervoer voor ons te regelen. Onze bushwalk viel dus in het water....een aantal mensen moesten terug naar de stad....ongeveer 3 uren rijden. Wij hadden nog een overnachting in het gebied en konden daardoor zelf een wandeling doen. Aangekomen bij de lodge wilde een franse debiel achter de receptie ons in een dorm laten slapen met nog 12 backpackers....hahaha....sorry Alida daar zijn wij te oud voor.....whahaha. Dus maar een upgrade naar een suite.....kassa...tjing tjing:-)
Op het eerste gezicht zag het er armoedig uit maar uiteindelijk bleek het restaurant fantastisch te zijn. Bij onze bestelling vroeg de jongen achter de bar waar wij vandaan kwamen. Later bleek dat hij ook uit Nederland kwam en was13 jaar geleden met zijn ouders in Australië komen wonen. Deze lodge was dus van hun:-).
De volgende ochtend stond een buitenrit op het programma....wij waren erg benieuwd hoe de paarden waren en wat we te zien kregen. Het was in een woord ....FANTASTISCH te noemen. We waren maar met z'n tweeën en een gids dus private tour:-) we reden dwars door het tropisch regenwoud en staken rivieren over en hebben heel veel op het strand gegalopeerd:-):-) onze gids reed met een brede glimlach en vertelde dat ze blij was om eindelijk goede ruiters bij zich te hebben. Go Abby..... :-) vol trots keek ik naar mijn meisje terwijl wij over het strand aan het racen waren:-).
We stopten bij een kreek en konden hier even zwemmen en lunchen. En jaaaa......@ Isabel..... CHICA COMPLICADA had haar bikini aan:-):-) De paarden stonden ook lekker in de schaduw uit te rusten. Hierna reden wij terug naar de stal en werden wij met een jeep naar de lodge teruggebracht. We zijn daarna gelijk begonnen aan onze bushwalk van de dag ervoor. Was heel bijzonder om in deze omgeving te vertoeven. Na zoveel schoonheid van de natuur was het tijd om terug te rijden naar de stad. Om 17:00 uur werden we opgepikt voor een rit van ruim drie uur. Onderweg naar Cairns zagen we tussen de bergen ineens een vuurzee. Toen we dichterbij kwamen bleek het een bosbrand te zijn van een behoorlijk formaat. Ondanks dat wij gevoelsmatig naartoe reden bleek de brand veel hoger in de bergen te zitten. Het was toch erg spannend want dit was de enige weg om naar stad te rijden. Je kon de rook in de bus ruiken :-o Gelukkig is dit met een sisser afgelopen.
Abby hier:-)
Vandaag(26-9) vertrokken naar Brisbane met Virgin Australia, alles verliep vlotjes. Tijdens het opstijgen vlogen we over de bergen en zagen nog steeds het vuur. Ook het regelen van de shuttle bus was zo gebeurd. Toen het hotel OMG......even omschakelen. Het motel in Cairns was zo goed dat dit er wel heel shabby uitzag :-o even douchen en rustig bijkomen dan ziet alles er beter uit...hahaha! Ook de buurt leek helemaal niks, maar na 5 min lopen kwamen we uit in chinatown waar we heerlijk vietnamees gegeten hebben:-) Zie je komt altijd goed ;-)
Nu nog even rond slenteren en een bakkie koffie scoren. Zo zijn jullie voorlopig weer op de hoogte............foto's volgen zodra we iets vinden om de foto's op de tablet te zetten. #%^@~[$%#`[-.....
Kuss Abby&Rod

• 27 September 2013 - 05:31

Paul En Marion:

Jullie hebben het toch maar goed! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes,
    Paul en Marion

• 27 September 2013 - 06:48

Irene:

Ohhhhhh jealous, wat hebben jullie het fantastisch,heerlijk!!!
    Blijft gaaf ,dat we alles kunnen volgen, terwijl jullie ergens op de andere kant van de wereldbol "zwerven"!
    Ben reuze benieuwd naar de volgende belevenissen.
    GO Rod & Ab have fun and be careful
    XX

• 27 September 2013 - 07:39

Hedwig:

G'day mates,
    super genieten zeg. Heerlijk ........en dat blijven jullie ook nog even doen.
    Tot het volgende verslag :) xxx

• 27 September 2013 - 09:13

Chica Complicada:

Geweldig!!!! Ook benieuwd naar wat foto's. XX Isa

• 27 September 2013 - 09:33

Angélique Aka Buuf:

Wat heerlijk om jullie zo te volgen en wat een mooie reis is het tot nu toe al!! Ik blijf jullie zeker volgen op jullie avontuur in Down Under :-) Dikke knuffels en heel veel genieten Xxx

• 27 September 2013 - 09:44

Janine:

Wow, amazing!! Jullie beschrijven jullie avonturen ter land, ter zee en in de lucht ook zo lekker levendig.. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.

• 27 September 2013 - 09:44

• 27 September 2013 - 09:43

• 27 September 2013 - 16:51

Asnath:

Fantastische reis...blijf zo schrijven en ik krijg Wim zover om zijn vliegangst aan de kant te zetten en ook de 'grote oversteek' te maken ;-) you go Guys !

• 27 September 2013 - 17:42

Saskia:

Hey Abs en Rodney ,

Geweldig mooie fotoos !! Ik blijf meelezen . Heerlijk . Nog een dikke knuffel van Barou en Ludwig.
    Barou wil wel erg graag gekroeld worden onder zijn kin(netje) . xxx