Stress in de tent - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu Stress in de tent - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Abby Schellings - WaarBenJij.nu

Stress in de tent

Door: Abby en Rod

Blijf op de hoogte en volg Abby

21 September 2013 | Australië, Melbourne

Een update van onze vakantie.
Esmee heeft ons naar schiphol gebracht, waar we snel afscheid namen vanwege de regen.Thanxx Esmee:-). Inchecken ging snel dus lekker chillen in de KLM lounge. Soepje genomen, wat borrelhapjes en een lekker wijntje om te proosten op de reis. Gelukkig maar, want eenmaal aan boord hadden we 3 uur vertraging:-(. Onderdeel van de motor moest vervangen worden...Eindelijk vertrokken we. We zaten prima, Sudy had ervoor gezorgd dat we 1stoel extra hadden en dus lekker konden zitten/liggen. Thanxx lieve schat! Aangekomen in Kuala Lumpur ging het bij de douane en bagage snel. Even geld pinnen.....niet dus.....hmmmm ik voel stress opkomen. Andere bank...ook niet dus....paniek slaat nu volledig toe!! Helpdesk in Nederland bellen. Gelukkig bij 5 banken in Maleisië kan je niet pinnen en ik heb er 2 van te pakken. Bij de 3de en goede bank lukte het wel. Rod was de hele tijd heeeeel rustig, waarschijnlijk omdat hij zag dat zijn anders zo relaxte vrouwtje van de leg was. Ons hotel lag midden op de nightmarket in Chinatown. Echt heel gezellig en met oordoppen geen last. Helemaal prima en leuk. Nog even over de markt gelopen, gegeten bij "de rode tafeltjes" ( sorry klmtaal) en lekker laten masseren en naar bed. Volgende dag een beetje rondlopen en een koffietentje gevonden waar we met Sudy hebben afgesproken. Bij de bakplaat geluncht en lang gekletst. Tijd om afscheid te nemen want wij gaan door naar Melbourne. Wij vlogen met Air AsiaX, alles verliep vlotjes. In Melbourne aangekomen stond er een mega lange rij voor de douane. Rod dacht ik maak even een foto.....moet je dus niet doen daar! Hij werd meteen aangesproken door een megabitch...dat het verboden was om foto‘s te maken en dat hij het moest deleten waar zij bij stond...en oja geef jouw toeristenkaart maar even. Oeps volgende stress moment! Hij kreeg een aantekening op zijn kaart. Wat betekent dat nou weer??? Een stukje verder opgeschoven in de rij zagen wij de borden staan. RETRICTED AREA, NO PICTURES, PENALTY APPLY. Ojee nu begonnen wij ons ECHT zorgen maken. We hadden besloten om samen naar de doanebeambte te gaan en meteen te beginnen met excuses aanbieden. We hadden ook al besloten bij welke meneer we wilde. Dat lukte en het eerste wat ik zei was " we moeten onze excuses aanbieden". Zijn antwoord " ik heb jullie nog niet eens gesproken en jullie bieden al excuses aan......dat kan niet goed zijn....." pfffff relaxte kerel, hij wuifde het weg en niets aan de hand. Gelukkig we mogen het land in en Rod hoeft niet naar de gevangenis. Eerst even geld pinnen.... niet dus! Tjonge! Wordt er een beetje debiel van. Maar deze keer geen stress alleen een andere bank zoeken, want deze was net geupdate...Uhhh en dan doet hij het dus niet. Hahaha. Ook meteen een simkaart aangeschaft op advies van Alida. Nog bedankt! Taxibusje was al geregeld in Nederland.. moesten alleen even wachten. En een paar chinezen neerslaan die wilden voordringen! Uiteindelijk om 8.15 geland en om 12.30 in het hotel.....hoezo gaar!! In het hotel konden ze mijn reservering niet vinden. Haha snik, ik was zo moe dat ik bijna de slappe lach kreeg. Rod keek me aan van wat nu weer. Maar ik bleek in het systeem mevr Alberta te heten ipv mevr Schellings. Tja dat is moeilijk zoeken. Het is een leuk hotel, vriendelijke mensen alleen het ontbijt sucks en de kamers zijn gehorig, lang leve de oordoppen. Wij zijn meteen maar even gaan liggen om bij te tanken. Daarna zijn we door het centrum gelopen, heel erg leuk trouwens en een rondje gereden in een oud trammetje(Het blijft er toch in zitten ook al heeft hij vakantie,haha). Nog heerlijk gegeten bij een japans tentje en terug naar het hotel, waar ik nu midden in de nacht deze update aan het schrijven ben....nog even wennen aan het tijdsverschil. Vanmiddag gaan we naar horseracing dat vertelde een Australisch stel waar we bij de koffie mee aan de praat raakte. Lijkt ons gaaf om een keertje mee te maken. Tot zover deze update.

• 21 September 2013 - 09:49

Marion:

Zo, dat is lekker hectisch allemaal! En dan nu... Vakantie!!!
    ... Enne... Dat je zo veel moeite moet doen om te kunnen pinnen is alleen maar goed.... ;)
    Groetjes van Paul en Marion

• 21 September 2013 - 10:05

Isa:

Zo dat gaat lekker!! Ik was er niet eens bij een problemen bij de immigration ..haha Ik denk niet dat ik naar Australie moet gaan :-)
    Nu kunnen jullie lekker gaan genieten van de vakantie!!
    xxx
    Isa

• 21 September 2013 - 10:49

Hedwig:

Het kan vanaf nu alleen maar beter gaan hoor. Nu gewoon lekker genieten van down under hahaha

• 22 September 2013 - 22:00

Brigitte:

Lekker beginnetje :-) Xxx

• 27 September 2013 - 16:34

Asnath:

Jij denkt ook: alle stress meteen aan het begin van de vakantie en daarna chillen. Groot gelijk meid! Moest toch ff nog hierop reageren: Wahahah Alberta?!? Xxx